Pregled bibliografske jedinice broj: 102101
Sintaksa u djece s posebnim jezičnim teškoćama i djece uredna jezično govorna razvoja
Sintaksa u djece s posebnim jezičnim teškoćama i djece uredna jezično govorna razvoja // Zbornik radova Hrvatskoga društva za primijenjenju lingvistiku Psiholingvistika i kognitivna znanost u Hrvatskoj / Stolac, Diana (ur.).
Rijeka, 2003. str. 9-17 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 102101 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Sintaksa u djece s posebnim jezičnim teškoćama i djece uredna jezično govorna razvoja
(Syntax in Children with Specific Language Impairment and Children with Normal Language Development)
Autori
Arapović, Diana ; Kuvač, Jelena
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Zbornik radova Hrvatskoga društva za primijenjenju lingvistiku Psiholingvistika i kognitivna znanost u Hrvatskoj
/ Stolac, Diana - Rijeka, 2003, 9-17
Skup
Psiholingvistika i kognitivna znanost u Hrvatskoj
Mjesto i datum
Opatija, Hrvatska, 15.05.2001. - 17.05.2001
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
sintaksa; djeca s posebnom jezičnom teškoćom (PJT); djeca uredna jezično-govorna razvoja
(syntax; children with specific language imapirment (SLI); children with normal language development)
Sažetak
Kako djeca, pa i odrasli govornici, obrađuju iskaze u cilju razumijevanja i kako sastavljaju vlastite iskaze teško je odgovoriti. Djelomično rješenje moguće je pronaći u nizu teorija: bihevioralnoj, psiholingvističkoj, kognitivnoj, od kojih niti jedna ne zadovoljava sve kriterije prihvatljivosti. Međutim, bez obzira na teorije sigurno je da je za dobru i uspješnu komunikaciju potreban niz sintaktički i značenjski prihvatljivih rečenica. Pojam posebne jezične teškoće odnosi se na djecu čije su jezične vještine disproporcijski siromašnije u odnosu na njihovu kronološku dob i neverbalne sposobnosti, zbog nepoznatih uzroka i to u bilo kojem dijelu (jednom ili više) jezičnoga razvoja (Bishop, Adams, 1991.). Sintaksa, kao jedna od jezičnih sastavnica u djece s PJT često je ozbiljno narušena, jer pojava prve rečenice kasni, a kada se i pojavi nedostaju vezane riječi i pomoćni glagoli. Namjera je rada pokazati sintaktičke sposobnosti djece s PJT u usporedbi sa sintaktičkim sposobnostima djece uredna jezično-govorna razvoja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija