Pregled bibliografske jedinice broj: 1020968
Stavovi potrošača o deklariranju i označavanju povrća u Republici Hrvatskoj
Stavovi potrošača o deklariranju i označavanju povrća u Republici Hrvatskoj // 52. hrvatski i 12. međunarodni simpozij agronoma, Zbornik sažetaka / Vila, Sonja ; Antunović, Zvonko ; Florijančić, Tihomir (ur.).
Osijek: Poljoprivredni fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2017. str. 67-68 (poster, međunarodna recenzija, sažetak, ostalo)
CROSBI ID: 1020968 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Stavovi potrošača o deklariranju i označavanju povrća u Republici Hrvatskoj
(Consumers attitudes about labeling and designation of vegetables in Croatia)
Autori
Stupnišek, Ivan ; Cerjak, Marija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo
Izvornik
52. hrvatski i 12. međunarodni simpozij agronoma, Zbornik sažetaka
/ Vila, Sonja ; Antunović, Zvonko ; Florijančić, Tihomir - Osijek : Poljoprivredni fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2017, 67-68
Skup
52. hrvatski i 12. međunarodni simpozij agronoma
Mjesto i datum
Dubrovnik, Hrvatska, 12.02.2017. - 17.02.2017
Vrsta sudjelovanja
Poster
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
povrće, potrošači, deklaracija, označavanje, podrijetlo
(vegetables, consumers, labeling, designation, origin)
Sažetak
Prema Uredbi EU 1169/2011 nužno je osigurati primjereno informiranje potrošača u vezi s hra-nom koju konzumiraju. Osim toga, označavanje proizvoda predstavlja i važan marketinški alat koji služi za komunikaciju između proizvođača i potrošača. U Hrvatskoj nije dovoljno istraženo jesu li kupci upoznati s podrijetlom povrća koje kupuju i koliku važnost pridaju pojedinim oznakama na povrću. Cilj istraživanja je utvrditi koliko potrošači vjeruju deklaracijama na povrću i bi li oznaka hr-vatskog podrijetla i kvalitete utjecala na njihovu odluku prilikom kupnje. Istražene su navike potrošača u kupnji povrća, važnost pojedinih obilježja povrća, te stavovi potrošača o hrvatskom povrću i oznakama podrijetla.Rezultati anketnog ispitivanja ukazuju da više od 60% ispitanika često konzumira povrće, a naj-češće ga kupuju u trgovačkim lancima i na tržnicama, a važnost pri kupnji daju podrijetlu, cijeni, kvaliteti i dodatnim oznakama. Deklaracije na svježem povrću često čita nešto više od trećine ispitanika, a informacijama na deklaracijama vjeruje oko 30% ispitanika. Velik udio ispitanika nije zadovoljan zastupljenošću povrća iz Hrvatske i smatraju da je ono loše deklarirano. Uvođenje oznake „Povrće hrvatskih polja“ pozitivno bi utjecalo na odabir hrvatskog povrća pri kupnji, te je većina ispitanika izrazila spremnost platiti veću cijenu tako označenog povrća. Rezultati istraživanja ukazuju na potrebu i opravdanost boljeg označavanja hrvatskog povrća što bi povećalo konkurentnost domaćih proizvođača povrća.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Poljoprivreda (agronomija)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Agronomski fakultet, Zagreb