Pregled bibliografske jedinice broj: 1020931
Odnos crta ličnosti učenika s korištenjem strategija učenja i strategija suočavanja sa školskim neuspjehom
Odnos crta ličnosti učenika s korištenjem strategija učenja i strategija suočavanja sa školskim neuspjehom, 2019., diplomski rad, diplomski, Odjel za nastavničke studije u Gospiću, Gospić, Hrvatska
CROSBI ID: 1020931 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Odnos crta ličnosti učenika s korištenjem
strategija učenja i strategija suočavanja sa
školskim neuspjehom
(THE RELATIONSHIP BETWEEN PERSONALITY TRAITS BY
USING LEARNING STRATEGIES AND COPING STRATEGIES
WITH SCHOOL FAILTURE)
Autori
Knežević, Martina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Odjel za nastavničke studije u Gospiću
Mjesto
Gospić, Hrvatska
Datum
17.09
Godina
2019
Stranica
48
Mentor
Nikčević-Milković, Anela
Ključne riječi
crte ličnosti, samoregulacija učenja, strategije učenja, strategije suočavanja sa školskim neuspjehom, školsko postignuće
(personality traits, self-regulation, learning strategies, coping strategies with school failture, objective school achievement)
Sažetak
Povezanosti između crta ličnosti, strategija učenja i strategija suočavanja sa školskim neuspjehom prema ranijim istraživanjima postoje, ali nisu jednostavne. U teorijskom dijelu diplomskog rada obuhvaćene su definicije samoregulacije učenja, zatim su navedene samoregulacijske komponente te su objašnjene faze u procesu samoregulacije. Crte ličnosti objašnjene su prema Petofaktorskom modelu ličnosti (Costa i McCrae, 1992) te je objašnjeno kako one utječu na objektivno školsko postignuće. Strategije učenja i strategije suočavanja sa školskim neuspjehom osnovne su kognitivne komponente samoregulacije učenja. U empirijskom dijelu, ispitano je 457 učenika iz 6-ih i 8-ih razreda iz četiri osnovne škole i 2-ih razreda iz tri srednje škole iz različitih regija Republike Hrvatske. Rezultati pokazuju da su osobine ličnosti (osim Neuroticizma), kao i adaptivne strategije samoregulacije učenja i strategije suočavanja sa školskim neuspjehom umjereno pozitivno povezane s objektivnim školskim postignućem. Otvorenost, Savjesnost, Ekstraverzija i Ugodnost pozitivno su povezani s adaptivnim strategijama učenja i suočavanja sa školskim neuspjehom.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija