Pregled bibliografske jedinice broj: 1020929
Afektivne komponente ličnosti kao prediktori školskog uspjeha
Afektivne komponente ličnosti kao prediktori školskog uspjeha, 2019., diplomski rad, diplomski, Odjel za nastavničke studije u Gospiću, Gospić, Hrvatska
CROSBI ID: 1020929 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Afektivne komponente ličnosti kao prediktori
školskog uspjeha
(AFFECTIVE COMPONENTS OF PERSONALITY AS PREDICTORS
OD SCHOOL SUCCESS)
Autori
Serdarušić, Nevenka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Odjel za nastavničke studije u Gospiću
Mjesto
Gospić, Hrvatska
Datum
17.09
Godina
2019
Stranica
45
Mentor
Nikčević-Milković, Anela
Ključne riječi
komponente ličnosti, školsko postignuće, petofaktorski model
(components of personality, school success, Big Five model)
Sažetak
Afektivne komponente ličnosti važni su prediktori školskog uspjeha. U teorijskom dijelu rada obuhvaćene su definicije školskog uspjeha, crte ličnosti navedene su prema Petofaktorskom modelu (1992) te je objašnjeno kako crte ličnosti utječu na objektivno školsko postignuće. U istraživanju je sudjelovalo 457 učenika 6. i 8. razreda osnovne škole i 2. razreda srednje škole iz 4 osnovne i 3 srednje škole u RH. Rezultati pokazuju da su osobine ličnosti (osim Neuroticizma) umjereno pozitivno povezane kako s objektivnim, tako i sa subjektivnim akademskim postignućem . Savjesnost je značajan pozitivan prediktor objektivnog akademskog uspjeha, a Ugodnost zadovoljstva školom. Očekivano, veći objektivan akademski uspjeh povezan je s većim zadovoljstvom školom.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija