Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1020803

Primarno obrazovanje učitelja za interkulturalno djelovanje u kulturi škole


Mlinarević, Vesnica; Tokić, Ružica
Primarno obrazovanje učitelja za interkulturalno djelovanje u kulturi škole // Identitet i različitost u odgoju i obrazovanju, Znanstveno-stručni skup s međunarodnim sudjelovanjem (Knjižica sažetaka)
Zadar: Odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja Sveučilišta u Zadru, 2017. str. 26-26 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 1020803 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Primarno obrazovanje učitelja za interkulturalno djelovanje u kulturi škole
(Primary teacher education for intercultural activity in school culture)

Autori
Mlinarević, Vesnica ; Tokić, Ružica

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
Identitet i različitost u odgoju i obrazovanju, Znanstveno-stručni skup s međunarodnim sudjelovanjem (Knjižica sažetaka) / - Zadar : Odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja Sveučilišta u Zadru, 2017, 26-26

Skup
Znanstveno-stručni skup s međunarodnim sudjelovanjem "Identitet i različitost u odgoju i obrazovanju"

Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 21.09.2017. - 23.09.2017

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
učitelj, interkulturalne kompetencije, kultura škole
(teacher, intercultural competences, school culture)

Sažetak
U današnjem globalnom društvu interkulturalni odgoj i obrazovanje može riješiti mnoge probleme suživota među različitim skupinama, a to područjeujedno i pedagogijski izazov. Budućnost pojedinca i društva u globalnom svijetu ogledaju se u ustroju i kvaliteti današnje škole, sustavu odgoja i obrazovanja te izobrazbe učitelja. Globalizacijski procesi i internacionalizacija obrazovanja implicira novusliku škole kao i učitelja u njoj što neposredno utječe na primarno obrazovanje učitelja. Škola kao socijalna zajednica uvažava različitost kao vrijednost, a interkulturalizam se potiče odgojem i obrazovanjem. Promjene društva u današnjem suvremenom, promjenjivom i globalnom svijetu utječu na promjene u školi, odnose se na promjenu pozicije i uloge učitelja, a posjedovanje traženih kompetencija se podrazumijeva. Cilj je interkulturalnogaobrazovanja omogućiti stjecanje znanja, vještina i sposobnosti potrebnih za djelovanje i život u multikulturalnom društvu te raditi na razvijanju interkulturalne osjetljivosti i kompetencija. Naglasak je na stjecanju znanja o različitim kulturama i konstruiranju nove razine znanja koja će razviti interkulturalnu odgojnu (školsku) zajednicu. Sveobuhvatno uključivanje interkulturalnogaobrazovanja kroz cijeli školski kurikulum implicira odgovornost svih, a od učitelja se očekuje najviše jer je njihov najveći dio rada neposredno sudjelovanje u odgojno-obrazovnom procesu. Interkulturalna kompetencija učitelja odnosi se na sposobnost ostvarivanje interakcije koja potiče uzajamno učenje s kulturalno drukčijim učenicima. Učitelji stilom rada i osobnošću kreiraju više ili manje interkulturalno ozračje u kulturi razreda/škole. Rad analizira implementiranost sadržaja o interkulturalizmu u sveučilišne programe učiteljskog studija i pojedine dokumente zakonske legislative. Pretpostavka uspješne realizacije interkulturalnogaodgoja i obrazovanja jest obrazovanje učitelja, a uključuje inicijalno obrazovanje, profesionalni razvoj (usavršavanje) odnosno cjeloživotno obrazovanje.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek

Profili:

Avatar Url Vesnica Mlinarević (autor)

Avatar Url Ružica Tokić (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada www.unizd.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Mlinarević, Vesnica; Tokić, Ružica
Primarno obrazovanje učitelja za interkulturalno djelovanje u kulturi škole // Identitet i različitost u odgoju i obrazovanju, Znanstveno-stručni skup s međunarodnim sudjelovanjem (Knjižica sažetaka)
Zadar: Odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja Sveučilišta u Zadru, 2017. str. 26-26 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
Mlinarević, V. & Tokić, R. (2017) Primarno obrazovanje učitelja za interkulturalno djelovanje u kulturi škole. U: Identitet i različitost u odgoju i obrazovanju, Znanstveno-stručni skup s međunarodnim sudjelovanjem (Knjižica sažetaka).
@article{article, author = {Mlinarevi\'{c}, Vesnica and Toki\'{c}, Ru\v{z}ica}, year = {2017}, pages = {26-26}, keywords = {u\v{c}itelj, interkulturalne kompetencije, kultura \v{s}kole}, title = {Primarno obrazovanje u\v{c}itelja za interkulturalno djelovanje u kulturi \v{s}kole}, keyword = {u\v{c}itelj, interkulturalne kompetencije, kultura \v{s}kole}, publisher = {Odjel za izobrazbu u\v{c}itelja i odgojitelja Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zadru}, publisherplace = {Zadar, Hrvatska} }
@article{article, author = {Mlinarevi\'{c}, Vesnica and Toki\'{c}, Ru\v{z}ica}, year = {2017}, pages = {26-26}, keywords = {teacher, intercultural competences, school culture}, title = {Primary teacher education for intercultural activity in school culture}, keyword = {teacher, intercultural competences, school culture}, publisher = {Odjel za izobrazbu u\v{c}itelja i odgojitelja Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zadru}, publisherplace = {Zadar, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font