Pregled bibliografske jedinice broj: 1020803
Primarno obrazovanje učitelja za interkulturalno djelovanje u kulturi škole
Primarno obrazovanje učitelja za interkulturalno djelovanje u kulturi škole // Identitet i različitost u odgoju i obrazovanju, Znanstveno-stručni skup s međunarodnim sudjelovanjem (Knjižica sažetaka)
Zadar: Odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja Sveučilišta u Zadru, 2017. str. 26-26 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1020803 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Primarno obrazovanje učitelja za interkulturalno djelovanje u kulturi škole
(Primary teacher education for intercultural activity in school culture)
Autori
Mlinarević, Vesnica ; Tokić, Ružica
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Identitet i različitost u odgoju i obrazovanju, Znanstveno-stručni skup s međunarodnim sudjelovanjem (Knjižica sažetaka)
/ - Zadar : Odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja Sveučilišta u Zadru, 2017, 26-26
Skup
Znanstveno-stručni skup s međunarodnim sudjelovanjem "Identitet i različitost u odgoju i obrazovanju"
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 21.09.2017. - 23.09.2017
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
učitelj, interkulturalne kompetencije, kultura škole
(teacher, intercultural competences, school culture)
Sažetak
U današnjem globalnom društvu interkulturalni odgoj i obrazovanje može riješiti mnoge probleme suživota među različitim skupinama, a to područjeujedno i pedagogijski izazov. Budućnost pojedinca i društva u globalnom svijetu ogledaju se u ustroju i kvaliteti današnje škole, sustavu odgoja i obrazovanja te izobrazbe učitelja. Globalizacijski procesi i internacionalizacija obrazovanja implicira novusliku škole kao i učitelja u njoj što neposredno utječe na primarno obrazovanje učitelja. Škola kao socijalna zajednica uvažava različitost kao vrijednost, a interkulturalizam se potiče odgojem i obrazovanjem. Promjene društva u današnjem suvremenom, promjenjivom i globalnom svijetu utječu na promjene u školi, odnose se na promjenu pozicije i uloge učitelja, a posjedovanje traženih kompetencija se podrazumijeva. Cilj je interkulturalnogaobrazovanja omogućiti stjecanje znanja, vještina i sposobnosti potrebnih za djelovanje i život u multikulturalnom društvu te raditi na razvijanju interkulturalne osjetljivosti i kompetencija. Naglasak je na stjecanju znanja o različitim kulturama i konstruiranju nove razine znanja koja će razviti interkulturalnu odgojnu (školsku) zajednicu. Sveobuhvatno uključivanje interkulturalnogaobrazovanja kroz cijeli školski kurikulum implicira odgovornost svih, a od učitelja se očekuje najviše jer je njihov najveći dio rada neposredno sudjelovanje u odgojno-obrazovnom procesu. Interkulturalna kompetencija učitelja odnosi se na sposobnost ostvarivanje interakcije koja potiče uzajamno učenje s kulturalno drukčijim učenicima. Učitelji stilom rada i osobnošću kreiraju više ili manje interkulturalno ozračje u kulturi razreda/škole. Rad analizira implementiranost sadržaja o interkulturalizmu u sveučilišne programe učiteljskog studija i pojedine dokumente zakonske legislative. Pretpostavka uspješne realizacije interkulturalnogaodgoja i obrazovanja jest obrazovanje učitelja, a uključuje inicijalno obrazovanje, profesionalni razvoj (usavršavanje) odnosno cjeloživotno obrazovanje.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek