Pregled bibliografske jedinice broj: 1020767
Utjecaj uvjeta rada u nastavi TZK na motoričke sposobnosti djece
Utjecaj uvjeta rada u nastavi TZK na motoričke sposobnosti djece, 2019., diplomski rad, Učiteljski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 1020767 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utjecaj uvjeta rada u nastavi TZK na motoričke sposobnosti djece
(Influence of working conditions in PE on children's motor skills)
Autori
Biondić, Zvonimira
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad
Fakultet
Učiteljski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
17.09
Godina
2019
Stranica
55
Mentor
Kunješić Sušilović, Mateja
Ključne riječi
motoričke sposobnosti ; materijalni uvjeti ; osnovna škola
(motor skills ; material conditions ; elementary school)
Sažetak
Ovim se istraživanjem želi utvrditi postoje li razlike u motoričkim sposobnostima s obzirom na materijalne uvjete u kojima učenici rade. Sudionici istraživanja bili su učenici dviju osnovnih škola na području grada Zagreba. Škole u kojima je provedeno istraživanje razlikovale su se po materijalnim uvjetima rada: škola s odličnim uvjetima rada (dvorana, potrebne sprave, rekviziti i sl.) i škola s jako lošim uvjetima rada (adaptirane učionice neprilagođene potrebi nastave, nedostatak vanjskih površina, ograničenost rekvizita samo na lopte, strunjače i sl.). U istraživanju je sudjelovao po jedan razred iz prvoga, drugoga, trećega i četvrtoga razreda. Ukupno je bilo 8 razreda tj. 152 učenika. Uzorak varijabli sačinjavalo je četiri testa motoričkih sposobnosti. Testovi motoričkih sposobnosti koji su provedeni u istraživanju su: taping rukom (brzina), skok u dalj s mjesta (eksplozivna snaga), pretklon raznožno na podu (fleksibilnost) i koraci u stranu (koordinacija, agilnost i brzina). U nastavnoj praksi veliki broj nastavnika u svim područjima pa tako i u nastavi tjelesne i zdravstvene kulture ističu nedostatke u materijalnim uvjetima rada. Neosporna je činjenica da materijalni uvjeti rada imaju značajan utjecaj pri planiranju i programiranju procesa tjelesnog vježbanja, ali se prije provedbe ovoga istraživanja postavilo pitanje jesu li materijalni uvjeti rada doista presudni za postizanje promjena u antropološkim obilježima učenika pri provedbi tjelesnoga vježbanja. Za analizu prikupljenih podataka korišten je programski paket Statistica 13. Izračunati su osnovni deskriptivni parametri u svim varijablama (aritmetička sredina, standardna devijacija, minimalni i maksimalni rezultat) za obje škole i razlika u motoričkim sposobnostima s obzirom na razred prikazana pomoću T-testa. Rezultati istraživanja pokazuju razlike u motoričkim sposobnostima između dvije škole koje su sudjelovale u istraživanju. Bolje rezultate u testovima motoričkih sposobnosti: fleksibilnost, brzina i eksplozivna snaga ostvarili su učenici od 1. do 4. razreda škole s odličnim uvjetima rada. Prema rezultatima testa koraci u stranu kojima se provjerava agilnost, koordinacija i brzina učenici škole s lošijim uvjetima rada pokazali su bolje rezultate posebno u trećem razredu.
Izvorni jezik
Hrvatski