Pregled bibliografske jedinice broj: 1020714
Participacija učenika putem primjene i procjene uspješnosti MAPS tehnike osobno usmjerenog planiranja – studija slučaja
Participacija učenika putem primjene i procjene uspješnosti MAPS tehnike osobno usmjerenog planiranja – studija slučaja // Nova prisutnost : časopis za intelektualna i duhovna pitanja, XVII (2019), 2; 335-349 (recenziran, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1020714 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Participacija učenika putem primjene i procjene uspješnosti MAPS tehnike osobno usmjerenog planiranja – studija slučaja
Autori
Opačak, Tantjana ; Krampač Grljušić, Aleksandra ; Lončarić, Marija
Izvornik
Nova prisutnost : časopis za intelektualna i duhovna pitanja (1334-2312) XVII
(2019), 2;
335-349
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
inkluzivno obrazovanje ; MAPS tehnika ; osobno usmjereno planiranje ; participacija
Sažetak
Polazeći od koncepta inkluzivnog obrazovanja u kojem je aktivna participacija učenika s teškoćama u razvoju i individualizirana podrška od velikog značaja za odgojno obrazovni uspjeh i osobno zadovoljstvo učenika, primijenili smo i evaluirali MAPS tehniku osobno usmjerenog planiranja za učenika 5 razreda osnovne škole. Kvalitativnom obradom podataka dobili smo jasniji uvid u subjektivna iskustva i emocije sudionika koja su razvrstana u 5 tematskih područja. Uočen je pozitivan doprinos osobno usmjerenog planiranja na kvalitetu življenja učenika s teškoćama u razvoju (veća prihvaćenost učenika u razrednom okruženju, razvoj učenikovih socijalnih i komunikacijskih vještina, učvršćivanje prijateljstva, druženje u slobodno vrijeme) što može pridonijeti lakšoj prilagodbi učenika na zahtjeve koje postavljaju viši razredi osnovne škole. Provedeno istraživanje ukazuje na važnost primjene MAPS tehnike kao načina individualizirane potpore te istovremeno ističe važnost participacije učenika s teškoćama u razvoju i njegovih vršnjaka u procesu planiranja i provođenju inkluzivne prakse u odgojno- obrazovnom sustavu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija, Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti, Interdisciplinarne društvene znanosti
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Emerging Sources Citation Index (ESCI)
- Scopus