Pregled bibliografske jedinice broj: 1020670
Uloga produženog boravka na uspjeh učenika romske nacionalne manjine
Uloga produženog boravka na uspjeh učenika romske nacionalne manjine // Međunarodni znanstveni skup 4. Međimurski filološki i pedagoški dani: Jezik, književnost i obrazovanje - suvremeni koncepti
Čakovec, Hrvatska, 2019. (predavanje, recenziran, ostalo, znanstveni)
CROSBI ID: 1020670 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uloga produženog boravka na uspjeh učenika romske nacionalne manjine
(Role of extended staz on Roma students' academic success)
Autori
Tonkovic, Aleksandra ; Glavaš, Edgar ; Lončar, Martina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, ostalo, znanstveni
Skup
Međunarodni znanstveni skup 4. Međimurski filološki i pedagoški dani: Jezik, književnost i obrazovanje - suvremeni koncepti
Mjesto i datum
Čakovec, Hrvatska, 26.04.2019
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Recenziran
Ključne riječi
produženi boravak, uspjeh učenika, integracija, interkuluturalno, obrazovanje
(extended stay, student success, integration, intercultural, education)
Sažetak
Integracija romske djece vezana je zu uvjete stanovanja, društvenim položajem, sociokulturalnim obilježjima, a samim time i obrazovanjem i uspjehom u školi. Najveće poteškoće nailaze nailaze na nedovoljno poznavanje hrvatskog jezika, nisu uključena u rani i predškolski odgoj i obrazovanje i produženi boravak. Zbog toga često odustaju od nastavka školovanja, nisu u mogućnosti pratiti kurikul, ili zbog postizanja lošeg uspjeha u školi ponavljaju razred. Empirijski dio istraživanja je proveden u dvije škole. Provedena je analiza podataka uspjeh učenika u predmetima na kraju školske godine od 1. do 4. razreda osnovne škole, uspjeh na kraju školske godine, uključenost u produženi boravak. Uspoređen je rezultat učenika romske i neromske populacije koji su pohađali/nisu pohađali produženi boravak prema uspjehu hrvatskog jezika i ostalih predmeta. Uzorak je obuhvatio oko 4 000 djece. Istraživanje je pokazalo razlike romske i neromske djece kao i u romskoj populaciji prema većinskoj populaciji u školama. Rezultati daju novi znanstveni doprinos o važnosti obrazovanja romske djece u cilju njihove integracije u školski sustav, a i šire u samo društvo. Produženi boravak pozitivno djeluje na uspjeh učenika. Potrebno je što ranije i što duže uključiti romsku djecu u produženi boravak.
Izvorni jezik
Hrvatski