Pregled bibliografske jedinice broj: 1020475
Kompetencije učitelja razredne nastave
Kompetencije učitelja razredne nastave, 2019., diplomski rad, diplomski, Odjel za nastavničke studije u Gospiću, Gospić
CROSBI ID: 1020475 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kompetencije učitelja razredne nastave
(Competencies of classroom teachers)
Autori
Bogić, Barbara
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Odjel za nastavničke studije u Gospiću
Mjesto
Gospić
Datum
27.06
Godina
2019
Stranica
48
Mentor
Nikčević-Milković, Anela
Ključne riječi
cjeloživotno učenje, kompetencije učitelja, odgoj i obrazovanje, razredna nastava, učitelj
(lifelong learning, teacher competences, upbringing and education, classroom teaching, teacher)
Sažetak
Učitelj je nositelj promjena u obrazovanja. Kako bi se uspješno nosio sa zahtjevima u obrazovanju, učitelj mora biti kompetentan. Kompetencije učitelja mogu se definirati kao stručnost koju priznaju sudionici odgojno- obrazovnog procesa (učenici i roditelji), temeljena na znanjima, sposobnostima i vrijednostima. Samo učitelj koji je kompetentan te se usavršava, u mogućnosti je učenika učiniti osposobljenim i samosvjesnim članom zajednice. U ovom diplomskom radu učiteljske kompetencije mjerene su standardiziranom Skalom kompetencija učitelja autora Lončarića i Majić (2015). Kompetencije učitelja u navedenoj skali dijele se na: „a) Stručna znanja i interpersonalne vještine ; b) Temeljna znanja i vještine ; c) Istraživanje i stvaranje novih znanja ; d) Profesionalne vrijednosti i posvećenost radu ; e) Odgojne vrijednosti, kreativnost/stvaralaštvo“. Istraživanje je obuhvatilo je 83 učitelja razredne nastave u Ličko-senjskoj županiji. Osim kompetencija učitelja, ispitani su i socio-demografski podatci učitelja poput spola, dobi, radnog staža, obrazovne ustanove, završenog studija, statusa u struci, veličine mjesta i broja učenika. Rezultati istraživanja pokazuju statistički značajnu povezanost između svih kompetencija učitelja. Korelacijska analiza pokazuje statistički značajnu negativnu povezanost između statusa u struci i broja učenika u razredu. Kompetencija Organizacija, vođenje i samovrednovanje negativno je statistički značajno povezana sa statusom u struci. Kompetencija Zdravlje, prirodoslovlje i održivi razvoj je statistički značajno negativno povezana sa statusom u struci te s brojem učenika u razredu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Interdisciplinarne društvene znanosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)