Pregled bibliografske jedinice broj: 1020419
Poticanje razvoja socijalnih vještina djece s poremećajem iz spektra autizma
Poticanje razvoja socijalnih vještina djece s poremećajem iz spektra autizma // Učenje i nastava, 5 (2019), 1; 141-162 (međunarodna recenzija, članak, ostalo)
CROSBI ID: 1020419 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Poticanje razvoja socijalnih vještina djece s
poremećajem iz spektra autizma
(Encouraging the Development of Social Skills of
Childrean with Autism Spectrum Disorder)
Autori
Sunko, Esmeralda ; Prgomet, Ena ; Visković, Ivana
Izvornik
Učenje i nastava (2466-2801) 5
(2019), 1;
141-162
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, ostalo
Ključne riječi
augmentativna i alternativna tehnologija ; inkluzija ; kurikulum ; odgajatelj ; poremećaj iz spektra autizma /PSA
(augmentative and alternative technology ; inclusion ; curriculum ; educator ; autism spectrum disorders / ASD)
Sažetak
U radu su analizirana istraživanja socijalno pedagoških intervencija usmjerenih prema djeci s poremećajima iz spektra autizma /PSA u kontekstu odgojne skupine djece rane i predškolske dobi. Temeljem studije slučaja, kroz emancipacijsko akcijsko istraživanje, timskim radom stručnjaka različitih profila, kreirani su odgovori na izazove specifičnih oblika socijalnog funkcioniranja odgojne skupine u koju je uključeno dijete s PSA. Sustavno praćenje, analiziranje, grupno planiranje, provedba i vrednovanje socijalnih interakcija omogućilo je razumijevanje i primjenu novih spoznaja o načinima komunikacije djeteta s PSA i pozitivne socijalne interakcije cijele skupine. Ishodi upućuju na potrebu kombiniranja različitih pristupa osmišljenih prema individualnim sposobnostima djece s PSA i konteksta odgojne skupine uz istodobno stručno usavršavanje praktičara u primjeni augementativne i alternativne tehnologije. Vrijednost provedenog istraživanja prepoznata je u razvoju kompetencija svih sudionika istraživanja. Anlizirana polazišta poslužila su za redefiniranje postojećih i razvoj novih pristupa u kojima su sva djeca zastupljena kao aktivni sudionici odgojno-obrazovnog procesa.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Interdisciplinarne društvene znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet u Splitu