Pregled bibliografske jedinice broj: 1020259
UKLJUČIVANJE U PRODUŽENI BORAVAK OD IZNIMNE VAŽNOSTI ZA OBRAZOVANJE DJECE ROMSKE NACIONALNOSTI
UKLJUČIVANJE U PRODUŽENI BORAVAK OD IZNIMNE VAŽNOSTI ZA OBRAZOVANJE DJECE ROMSKE NACIONALNOSTI // PEDAGOGIJA U VREMENU PROMJENE
Zagreb, Hrvatska, 2018. (predavanje, domaća recenzija, neobjavljeni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 1020259 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
UKLJUČIVANJE U PRODUŽENI BORAVAK OD IZNIMNE VAŽNOSTI ZA OBRAZOVANJE DJECE ROMSKE NACIONALNOSTI
(INCLUSION INTO THE EXTENDED STAY PROGRAMME OF SIGNITIFICANT IMPORTANCE FOR THE SUCCESSFUL PRIMARY EDUCATION OF THE ROMA CHILDREN)
Autori
Tonković, Aleksandra ; Glavaš, Edgar ; Lončar, Martina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, znanstveni
Izvornik
PEDAGOGIJA U VREMENU PROMJENE
/ - , 2018
Skup
TREĆI KONGRES PEDAGOGA S MEĐUNARODNOM SURADNJOM
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 13.09.2018. - 14.09.2018
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
produženi boravak, akademska postignuća, integracija romske djece, interkulturalno obrazovanje romske djece
(extended stay, academic achievement, integration of Roma children, intercultural education of Roma children)
Sažetak
Poteškoće integracije romske djece usko su vezane s uvjetima života, stanovanja, sociokulturnim obilježjima, društvenim položajem. Uloga ranog odgoja i obrazovanja je osigurati jednake šanse za svu djecu, nediskriminacija i desegregacija, suzbijanje društvene marginalizacije i poticanje društvene integracije poštivajući prava manjina i prava na jednakost. Romska djeca nedovoljno poznaju hrvatski jezik, često nisu uključena u rani i predškolski odgoj i obrazovanje, dnevni boravak. Prisutna je jezična barijera, školski neuspjeh, nerazumijevanje, rano odustajanje iz sustava školovanja, velik broj neopravdanih izostanaka, nemogućnost svladavanja kurikuluma i ponavljanje razreda. Empirijski dio istraživanja je proveden u dvije škole. Provedena je analiza podataka uspjeh učenika u predmetima na kraju školske godine od 1. do 4. razreda osnovne škole, uspjeh na kraju školske godine, uključenost u predškolski odgoj i obrazovanje, uključenost u produženi boravak, izostanci učenika. Uzorak je obuhvatio ukupno 3548 djece. Istraživanje je pokazalo razlike u romskoj populaciji prema većinskom stanovništvu u školama. Potrebno je od najranije dobi uključiti romsku djecu u sustav školovanja, roditelje motivirati pomoću različitih programa i radionica o važnosti obrazovanja, prilagoditi kurikulum u školama s ciljem integracije, osigurati materijalne uvjete i financijsku potporu, pohađanje dopunskih programa, potporu znanstvenih ustanova, nevladinih udruga, lokalne i romske zajednice. Dobiveni rezultati će dati novi znanstveni doprinos i dati nove spoznaje o ulozi obrazovanja kao i uključenost u produženi boravak za nastavak školovanja i integraciju romske djece. Podaci poslužuju za bolje razumijevanje romske djece u okviru interkulturalnog odgoja i obrazovanja. Isto tako provedena je validacija ovakvih instrumenata istraživanja u svrhu bolje integracije u društvo.
Izvorni jezik
Hrvatski