Pregled bibliografske jedinice broj: 1020108
Uloga formalnih stupnjeva obrazovanja u profesionalnom sagorijevanju medicinskih sestara na radnom mjestu
Uloga formalnih stupnjeva obrazovanja u profesionalnom sagorijevanju medicinskih sestara na radnom mjestu, 2019., diplomski rad, diplomski, Medicinski fakultet, Osijek
CROSBI ID: 1020108 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uloga formalnih stupnjeva obrazovanja u profesionalnom sagorijevanju medicinskih sestara na radnom mjestu
(The role of formal education levels in the burnout syndrome among medical workers in work place)
Autori
Buhin Čmarec, Sanja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Medicinski fakultet
Mjesto
Osijek
Datum
22.07
Godina
2019
Stranica
42
Mentor
Topolovčan, Tomislav
Ključne riječi
formalno obrazovanje ; medicinska sestra/tehničar ; sindrom profesionalnog sagorijevanja
(formal education ; nurse/nurse technician ; burnout syndrome)
Sažetak
Cilj istraživanja: Glavni cilj ovog istraživanja je utvrditi razlike u prisutnosti sindroma profesionalnog sagorijevanja (te njegovih subskala emocionalna iscrpljenost, depersonalizacija, osobno postignuće) kod zaposlenika u Srednjoj školi Čakovec i Županijskoj bolnici Čakovec. Nacrt studije: empirijska, neeksperimentalna, presječna studija. Ispitanici i metode: U istraživanju su sudjelovale 82 medicinske sestre/tehničara zaposlenih u Županijskoj bolnici Čakovec te zaposlenih u Srednjoj školi Čakovec kao nastavnici. Ispitanici imaju različiti stupanj završenog formalnog školovanja (srednja stručna sprema - četverogodišnji program, srednja stručna sprema - petogodišnji program, prvostupnik/ica sestrinstva, diplomirana medicinska sestra/tehničar opće njege i magistar/ra sestrinstva). Rezultati: Značajno je veća emocionalna iscrpljenost kod ispitanika koji rade u bolnici, čiji medijan iznosi 23, u odnosu na one koji rade u školi, čiji medijan je 20 (p = 0, 04), osim toga žene imaju značajno višu razinu emocionalne iscrpljenosti (χ2 test, p < 0, 05). Na subskali depersonalizacije žene imaju značajno nižu depersonalizaciju (χ2 test, p < 0, 05). Značajno je veća razina osobnog postignuća kod ispitanika koji rade u školi, čiji medijan iznosi 36 , u odnosu na one koji rade u bolnici, čiji medijan je 34 (p = 0, 02). Zaključak: Sindrom profesionalnog sagorijevanja prisutan je u uzorku. Postoji povezanost sindroma profesionalnog sagorijevanja sa spolom i radnim mjestom. Ne postoji statistički značajna razlika prisutnosti sindroma sagorijevanja prema dobi ispitanika, razini obrazovanja, duljini radnog staža i mjestu prebivališta
Izvorni jezik
Hrvatski