Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1020108

Uloga formalnih stupnjeva obrazovanja u profesionalnom sagorijevanju medicinskih sestara na radnom mjestu


Buhin Čmarec, Sanja
Uloga formalnih stupnjeva obrazovanja u profesionalnom sagorijevanju medicinskih sestara na radnom mjestu, 2019., diplomski rad, diplomski, Medicinski fakultet, Osijek


CROSBI ID: 1020108 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Uloga formalnih stupnjeva obrazovanja u profesionalnom sagorijevanju medicinskih sestara na radnom mjestu
(The role of formal education levels in the burnout syndrome among medical workers in work place)

Autori
Buhin Čmarec, Sanja

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Medicinski fakultet

Mjesto
Osijek

Datum
22.07

Godina
2019

Stranica
42

Mentor
Topolovčan, Tomislav

Ključne riječi
formalno obrazovanje ; medicinska sestra/tehničar ; sindrom profesionalnog sagorijevanja
(formal education ; nurse/nurse technician ; burnout syndrome)

Sažetak
Cilj istraživanja: Glavni cilj ovog istraživanja je utvrditi razlike u prisutnosti sindroma profesionalnog sagorijevanja (te njegovih subskala emocionalna iscrpljenost, depersonalizacija, osobno postignuće) kod zaposlenika u Srednjoj školi Čakovec i Županijskoj bolnici Čakovec. Nacrt studije: empirijska, neeksperimentalna, presječna studija. Ispitanici i metode: U istraživanju su sudjelovale 82 medicinske sestre/tehničara zaposlenih u Županijskoj bolnici Čakovec te zaposlenih u Srednjoj školi Čakovec kao nastavnici. Ispitanici imaju različiti stupanj završenog formalnog školovanja (srednja stručna sprema - četverogodišnji program, srednja stručna sprema - petogodišnji program, prvostupnik/ica sestrinstva, diplomirana medicinska sestra/tehničar opće njege i magistar/ra sestrinstva). Rezultati: Značajno je veća emocionalna iscrpljenost kod ispitanika koji rade u bolnici, čiji medijan iznosi 23, u odnosu na one koji rade u školi, čiji medijan je 20 (p = 0, 04), osim toga žene imaju značajno višu razinu emocionalne iscrpljenosti (χ2 test, p < 0, 05). Na subskali depersonalizacije žene imaju značajno nižu depersonalizaciju (χ2 test, p < 0, 05). Značajno je veća razina osobnog postignuća kod ispitanika koji rade u školi, čiji medijan iznosi 36 , u odnosu na one koji rade u bolnici, čiji medijan je 34 (p = 0, 02). Zaključak: Sindrom profesionalnog sagorijevanja prisutan je u uzorku. Postoji povezanost sindroma profesionalnog sagorijevanja sa spolom i radnim mjestom. Ne postoji statistički značajna razlika prisutnosti sindroma sagorijevanja prema dobi ispitanika, razini obrazovanja, duljini radnog staža i mjestu prebivališta

Izvorni jezik
Hrvatski



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Medicinski fakultet, Osijek

Profili:

Avatar Url Tomislav Topolovčan (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Buhin Čmarec, Sanja
Uloga formalnih stupnjeva obrazovanja u profesionalnom sagorijevanju medicinskih sestara na radnom mjestu, 2019., diplomski rad, diplomski, Medicinski fakultet, Osijek
Buhin Čmarec, S. (2019) 'Uloga formalnih stupnjeva obrazovanja u profesionalnom sagorijevanju medicinskih sestara na radnom mjestu', diplomski rad, diplomski, Medicinski fakultet, Osijek.
@phdthesis{phdthesis, author = {Buhin \v{C}marec, Sanja}, year = {2019}, pages = {42}, keywords = {formalno obrazovanje, medicinska sestra/tehni\v{c}ar, sindrom profesionalnog sagorijevanja}, title = {Uloga formalnih stupnjeva obrazovanja u profesionalnom sagorijevanju medicinskih sestara na radnom mjestu}, keyword = {formalno obrazovanje, medicinska sestra/tehni\v{c}ar, sindrom profesionalnog sagorijevanja}, publisherplace = {Osijek} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Buhin \v{C}marec, Sanja}, year = {2019}, pages = {42}, keywords = {formal education, nurse/nurse technician, burnout syndrome}, title = {The role of formal education levels in the burnout syndrome among medical workers in work place}, keyword = {formal education, nurse/nurse technician, burnout syndrome}, publisherplace = {Osijek} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font