Pregled bibliografske jedinice broj: 1020107
Neuromitovi u odgoju i obrazovanju: usporedba procjena učitelja i budućih učitelja primarnog obrazovanja
Neuromitovi u odgoju i obrazovanju: usporedba procjena učitelja i budućih učitelja primarnog obrazovanja, 2019., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 1020107 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Neuromitovi u odgoju i obrazovanju: usporedba procjena učitelja i budućih učitelja primarnog obrazovanja
(Neuromyths in education: comparing the assessment of primary teachers and pre-service teachers)
Autori
Borović, Danijela
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
27.06
Godina
2019
Stranica
43
Mentor
Topolovčan, Tomislav
Ključne riječi
neuromitovi, neuroznanost, primarno obrazovanje
(neuromyths, neuroscience, primary education)
Sažetak
Posljednjih se nekoliko desetljeća tehnologija uvelike razvija i omogućuje nam nove poglede na ono što već poznajemo kao i otkrivanje mnogočega novog. Tehnologija mijenja naš način življenja. Iz tog se razloga razvila nova znanost - neuroznanost. Njezin je zadatak istražiti mozak putem različitih disciplina (Pinel, 2002). Mijenja se pogled na mozak pa tako i na učenje i poučavanje. Različite spoznaje iz neuroznanosti ukazuju nam na probleme današnjeg obrazovanja te nam nude prijedloge za njihovo rješavanje. Iz tog se razloga razvila neurodidaktika. Znanstvena disciplina koja je spoj neuroznanosti i odgoja i obrazovanja. Prema Hermannu (2009) upravo je neurodidaktika novi put učenja i poučavanja. Međutim, zbog mnogih novih otkrića i nerazumijevanja neuroznanosti, javljaju se zablude. Tako su se razvili neuromitovi. U ovom diplomskom radu ukratko su opisane neuroznanost i neurodidaktika. Opisano je što su neuromitovi, kako oni nastaju i zašto. Cilj ovog istraživanja bio je ispitati i usporediti stavove učitelja primarnog obrazovanja i budućih učitelja primarnog obrazovanja o neuromitovima u odgoju i obrazovanju. Koliko su oni uvjereni da je nešto mit, a ne istina? U istraživanju je sudjelovalo 112 sudionika, od toga 67 studenata Učiteljskog fakulteta te 45 učitelja primarnoga obrazovanja. Rezultati su pokazali da ne postoji značajna razlika u vjerovanju u neuromitove između učitelja i budućih učitelja primarnog obrazovanja. Statistički značajna razlika vjerovanja u neuromitove vidljiva je samo u tri neuromita. Također je iz rezultata vidljivo da među budućim učiteljima primarnog obrazovanja prevladava vjerovanje u iste neuromitove bez obzira na godinu studiranja
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)