Pregled bibliografske jedinice broj: 1020015
Impulzivna kupovina proizvoda široke potrošnje
Impulzivna kupovina proizvoda široke potrošnje, 2019., diplomski rad, preddiplomski, Vukovar
CROSBI ID: 1020015 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Impulzivna kupovina proizvoda široke potrošnje
(Impulsive purchase goods of widespread consumption)
Autori
Čolak, Lucia
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Mjesto
Vukovar
Datum
12.09
Godina
2019
Stranica
32
Mentor
Dr. sc. Marina Guzovski, pred.
Ključne riječi
potrošči, kupovina, impulzivna kupovina
(consumers, shopping, impulsive shopping)
Sažetak
Kupovina je postala sastavni dio svakodnevice i uvelike utječe na život pojedinca. Osoba je primorana odvojiti vrijeme i novac kako bi obavila kupovinu, nebitno je li riječ o prehrambenim proizvodima, odjevnim ili nekim drugim. Kada je riječ o luksuzima koje si pojedinac želi priuštiti, tada se radi o mogućnosti izbora odlaska u kupovinu jer on ne ovisi o tim proizvodima kao što je slučaj za kućanskim potrepštinama. Također, ljudi odlaze u kupovinu iz razonode, provode sate u trgovačkim centrima jer ih to opušta, rješava stresa i podiže im raspoloženje. Ponašanje potrošača može se definirati kao proces kupovanja i konzumiranja određenih proizvoda i usluga u kojem oni sami odlučuju kako troše svoj novac. Nagon, uzbuđenje, zadovoljstvo, hedonizam, iracionalnost i emotivnost su uzročno-posljedični elementi impulzivne kupovine. Impulzivna kupovina je spontana i potaknuta iznenadnim željama te je u današnje vrijeme sve zastupljenija. Za impulzivne kupce kaže se da traže novitete i spremni su eksperimentirati u potrošnji, a često žele ispuniti potrebe koje su višeg hijerarhijskog ranga. S obzirom na to da je impulzivna kupovina oblik kupovine o kojoj se odlučuje u trenutku, predstavlja problem za ljude koji trenutno nemaju novca. Zbog te, nerijetko prisutne pojave, marketinški stručnjaci odlučili su učiniti kupovinu jednostavnijom i dostupnijom svim staležima. Tako su nastali bankomati, kreditne kartice, dulje radno vrijeme, online prodaja i slično što je znatno pojednostavilo kupovinu. Upravo zbog toga, potrošači kupuju više jer ne smatraju da troše vlastiti novac ako troše budući novac, pa im ta kupovina lakše pada. Kada je riječ o proizvodima široke potrošnje čija je konzumacija neizbježna za egzistenciju, evidentno je da veliki utjecaj na impulzivnu kupovinu imaju i nepovoljni ekonomski uvjeti koji potrošače potiču na kupovinu potrebnih, ali i onih manje potrebnih proizvoda jer se trenutno prodaju po povoljnijim cijenama. Iz toga proizlaze i promjene na tržištu rada pa dolazi do produljenja radnog vremena, uvođenja rada nedjeljom, praznicima, blagdanima i slično.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Veleučilište "Lavoslav Ružička" u Vukovaru
Profili:
Marina Guzovski
(mentor)