Pregled bibliografske jedinice broj: 1019827
Primjena PTV Epicsa pri dodjeli prioriteta javnom gradskom prijevozu na raskrižjima
Primjena PTV Epicsa pri dodjeli prioriteta javnom gradskom prijevozu na raskrižjima // Zbornik radova XII konferencija o tehnikama saobraćajnog inženjerstva
Vrnjačka Banja, Srbija, 2018. str. 41-48 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1019827 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Primjena PTV Epicsa pri dodjeli prioriteta javnom gradskom prijevozu na raskrižjima
(Application of PTV Epics for PT Priority on Intersections)
Autori
Novačko, Luka ; Dedić, Luka ; Babojelić, Karlo
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Zbornik radova XII konferencija o tehnikama saobraćajnog inženjerstva
/ - , 2018, 41-48
Skup
Konferencija o TEhnikama Saobraćajnog inženjerstva (TESi)
Mjesto i datum
Vrnjačka Banja, Srbija, 18.10.2018. - 19.10.2018
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
PTV Vissim, PTV Epics, mikrosimulacije, dodjela prioriteta javnom gradskom prijevozu
(PTV Vissim, PTV Epics, microsimulation, Public Transport priority)
Sažetak
Povećanje individualnog prometa u pojedinim gradovima dovodi do neodrživih zagušenja te je nužno poticanje promjene modalne raspodjele u korist javnog gradskog prijevoza (JGP). Jedan od načina optimizacije prometnih tokova na semaforiziranim raskrižjima je prometno ovisno upravljanje prometnim tokovima, pomoću detektora, kamera ili sličnih uređaja za najavu i prepoznavanje određenog tipa vozila. U sklopu takvog sustava optimizacija bazirana na dodjeli prioriteta vozilima JGP – a, zbog smanjenih vremena putovanja, u konačnici rezultira povećanom iskoristivošću cijelog sustava. Dodjela prioriteta pojedinom modu prijevoza nije jednostavan proces zbog velikog broja međuovisnih i sigurnosnih prometnih parametara, a koje je potrebno kvalitetno uravnotežiti. Za dodjelu prioriteta moguće je koristiti programske alate za mikroskopsko modeliranje raskrižja. Jedan od takvih mikrosimulacijskih alata je PTV VISSIM koji u sklopu svog modula PTV EPICS, na temelju informacija prikupljenih iz detektora, upravlja svjetlosnom signalizacijom prema odabranoj vrsti prioriteta (dodjela prioriteta javnom prijevozu, individualnom prometu ili pješacima). PTV EPICS pomoću ugrađenih algoritama dodjeljuje prioritet na lokalnoj razini, tj. na razini izoliranog raskrižja, ali je u mogućnosti analizirati i podatke o nadolazećem prometu sa susjednih raskrižja. Podešavanjem parametara moguće je uspostaviti tranzitni prioritet javnog prijevoza, ali i relativni u odnosu na individualni promet. Odnosno moguće je dodjeljivanje prioriteta javnom prijevozu i pojedinim prijevozima individualnog prometa u svrhu optimizacije upravljanja prometnim tokovima. Ovim radom opisane su mogućnosti PTV EPICS modula sagledavajući ponuđene parametre i težinske faktore dodjele prioriteta. U radu je prikazana primjena modula PTV EPICS za dodjelu prioriteta javnom prijevozu na primjeru koridora semaforiziranih raskrižja. Na temelju iskustva korištenja alata opisana su ograničenja potrebna za uspostavu tranzitnog prioriteta te relativnog prioriteta za vozila javnog i individualnog prometa.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Tehnologija prometa i transport
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet prometnih znanosti, Zagreb