Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1019418

Medijsko opismenjavanje u osnovnoj školi


Alerić, Marko; Kolar Billege, Martina; Budinski, Vesna
Medijsko opismenjavanje u osnovnoj školi // Communication Management Review, 04 (2019), 01; 50-59 (domaća recenzija, prethodno priopćenje, ostalo)


CROSBI ID: 1019418 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Medijsko opismenjavanje u osnovnoj školi
(Media literacy in primary school)

Autori
Alerić, Marko ; Kolar Billege, Martina ; Budinski, Vesna

Izvornik
Communication Management Review (2459-590X) 04 (2019), 01; 50-59

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, ostalo

Ključne riječi
medijsko opismenjavanje, osnovnoškolsko obrazovanje
(media literacy, primary education)

Sažetak
Medijski odgoj i obrazovanje učenika obuhvaća znanja i vještine iz područja informacijskih i komunikacijskih tehnologija te se podrazumijeva da su učitelji u inicijalnom akademskom obrazovanju stekli učiteljske kompetencije za medijsko opismenjavanje. U suvremenom se kontekstu, koji podrazumijeva stalnu izloženost djece medijskim sadržajima, pretpostavlja da odgojno-obrazovni programi sadržajno odgovaraju potrebama učenika – primatelja medijskih sadržaja. U radu smo istražili sadržaje programa za Hrvatski jezik u osnovnoj školi te ispitali mišljenje ravnatelja, kao organizatora nastavnoga procesa, o tome koji učitelji provode medijski odgoj i obrazovanje u hrvatskom obrazovnom sustavu. Nadalje u radu problematiziramo inicijalnu osposobljenost nastavnika za nastavu medijske kulture, stavljamo u suodnos pojmove medijska kultura i medijska pismenost te problematiziramo poistovjećivanje uporabe medijskih alata s medijskom pismenošću. Istraživanje je povedeno s pomoću upitnika kojim smo ispitali nositelje medijskog odgoja i obrazovanja te najčešće zadužene osobe za medijsko opismenjavanje djece u osnovnoj školi (učitelji pojedinih predmeta ili stručni suradnici). Također je ispitano zadovoljstvo programom medijske kulture u predmetu Hrvatski jezik koji je predviđen Nastavnim planom i programom za osnovnu školu. Rezultati istraživanja pokazuju da bi učitelji i odgojitelji (uz roditelje) trebali medijski odgajati učenike (33, 7 %). U osnovnoj školi najčešće su za medijsko opismenjavanje učenika zaduženi nastavnici Hrvatskoga jezika (71, 4 %) i Informatike (21, 9 %). Programom medijske kulture u nastavnom predmetu Hrvatski jezik nezadovoljno je 15, 9 %, a zadovoljno 12, 5 % ispitanika.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija, Interdisciplinarne humanističke znanosti



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb,
Učiteljski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Marko Alerić (autor)

Avatar Url Vesna Budinski (autor)

Avatar Url Martina Kolar Billege (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

commreview.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Alerić, Marko; Kolar Billege, Martina; Budinski, Vesna
Medijsko opismenjavanje u osnovnoj školi // Communication Management Review, 04 (2019), 01; 50-59 (domaća recenzija, prethodno priopćenje, ostalo)
Alerić, M., Kolar Billege, M. & Budinski, V. (2019) Medijsko opismenjavanje u osnovnoj školi. Communication Management Review, 04 (01), 50-59.
@article{article, author = {Aleri\'{c}, Marko and Kolar Billege, Martina and Budinski, Vesna}, year = {2019}, pages = {50-59}, keywords = {medijsko opismenjavanje, osnovno\v{s}kolsko obrazovanje}, journal = {Communication Management Review}, volume = {04}, number = {01}, issn = {2459-590X}, title = {Medijsko opismenjavanje u osnovnoj \v{s}koli}, keyword = {medijsko opismenjavanje, osnovno\v{s}kolsko obrazovanje} }
@article{article, author = {Aleri\'{c}, Marko and Kolar Billege, Martina and Budinski, Vesna}, year = {2019}, pages = {50-59}, keywords = {media literacy, primary education}, journal = {Communication Management Review}, volume = {04}, number = {01}, issn = {2459-590X}, title = {Media literacy in primary school}, keyword = {media literacy, primary education} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font