Pregled bibliografske jedinice broj: 1019418
Medijsko opismenjavanje u osnovnoj školi
Medijsko opismenjavanje u osnovnoj školi // Communication Management Review, 04 (2019), 01; 50-59 (domaća recenzija, prethodno priopćenje, ostalo)
CROSBI ID: 1019418 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Medijsko opismenjavanje u osnovnoj školi
(Media literacy in primary school)
Autori
Alerić, Marko ; Kolar Billege, Martina ; Budinski, Vesna
Izvornik
Communication Management Review (2459-590X) 04
(2019), 01;
50-59
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, ostalo
Ključne riječi
medijsko opismenjavanje, osnovnoškolsko obrazovanje
(media literacy, primary education)
Sažetak
Medijski odgoj i obrazovanje učenika obuhvaća znanja i vještine iz područja informacijskih i komunikacijskih tehnologija te se podrazumijeva da su učitelji u inicijalnom akademskom obrazovanju stekli učiteljske kompetencije za medijsko opismenjavanje. U suvremenom se kontekstu, koji podrazumijeva stalnu izloženost djece medijskim sadržajima, pretpostavlja da odgojno-obrazovni programi sadržajno odgovaraju potrebama učenika – primatelja medijskih sadržaja. U radu smo istražili sadržaje programa za Hrvatski jezik u osnovnoj školi te ispitali mišljenje ravnatelja, kao organizatora nastavnoga procesa, o tome koji učitelji provode medijski odgoj i obrazovanje u hrvatskom obrazovnom sustavu. Nadalje u radu problematiziramo inicijalnu osposobljenost nastavnika za nastavu medijske kulture, stavljamo u suodnos pojmove medijska kultura i medijska pismenost te problematiziramo poistovjećivanje uporabe medijskih alata s medijskom pismenošću. Istraživanje je povedeno s pomoću upitnika kojim smo ispitali nositelje medijskog odgoja i obrazovanja te najčešće zadužene osobe za medijsko opismenjavanje djece u osnovnoj školi (učitelji pojedinih predmeta ili stručni suradnici). Također je ispitano zadovoljstvo programom medijske kulture u predmetu Hrvatski jezik koji je predviđen Nastavnim planom i programom za osnovnu školu. Rezultati istraživanja pokazuju da bi učitelji i odgojitelji (uz roditelje) trebali medijski odgajati učenike (33, 7 %). U osnovnoj školi najčešće su za medijsko opismenjavanje učenika zaduženi nastavnici Hrvatskoga jezika (71, 4 %) i Informatike (21, 9 %). Programom medijske kulture u nastavnom predmetu Hrvatski jezik nezadovoljno je 15, 9 %, a zadovoljno 12, 5 % ispitanika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija, Interdisciplinarne humanističke znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb,
Učiteljski fakultet, Zagreb