Pregled bibliografske jedinice broj: 1019377
Stil vodstva ravnatelja i subjektivna dobrobit učitelja: posredujuća uloga školske kulture
Stil vodstva ravnatelja i subjektivna dobrobit učitelja: posredujuća uloga školske kulture // Napredak (Zagreb), 160 (2019), 1-2; 7-27 (recenziran, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1019377 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Stil vodstva ravnatelja i subjektivna dobrobit učitelja: posredujuća uloga školske kulture
Autori
Slavić, Anđelka ; Rijavec, Majda ; Matić, Danijela
Izvornik
Napredak (Zagreb) (1330-0059) 160
(2019), 1-2;
7-27
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
subjektivna dobrobit ; suradnička školska kultura ; stil vodstva ; učitelji
Sažetak
Cilj je ovog istraživanja bio ispitati povezanost između stila vodstva ravnatelja i subjektivne dobrobiti učitelja, kao i moguću medijacijsku ulogu školske kulture u ovom odnosu. U istraživanju je sudjelovalo 586 učitelja razredne i predmetne nastave zaposlenih u dvadeset osnovnih škola u devet županija Republike Hrvatske. U istraživanju su korišteni instrumenti: višefaktorski upitnik rukovođenja (za mjerenje transformacijskog, transakcijskog i pasivno-izbjegavajućeg stila vodstva (fr. Laissez-faire vodstvo), upitnik o školskoj kulturi, skala zadovoljstva životom, skala pozitivnih i negativnih emocija i skala zadovoljstva učiteljskim poslom. Rezultati dobiveni strukturalnim modeliranjem pokazali su da je transformacijsko vodstvo pozitivno povezano sa školskom kulturom i dobrobiti, ali nije povezano s negativnim emocijama. Transakcijsko i pasivno-izbjegavajuće vodstvo pozitivno je povezano s negativnim emocijama. Također je utvrđeno da transakcijsko i pasivno- izbjegavajuće vodstvo nisu povezani sa školskom kulturom. Školska kultura pozitivno je povezana s dobrobiti, a negativno s negativnim emocijama. Pritom je utvrđeno da je školska kultura značajan medijator između transformacijskog vodstva i dobrobiti te negativnih emocija. Kod dobrobiti se radi o parcijalnoj medijaciji, a kod negativnih emocija o potpunoj medijaciji.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb