Pregled bibliografske jedinice broj: 1019284
Nacionalni standardi u andragogiji kao uvjet kvalitete cjeloživotnog obrazovanja
Nacionalni standardi u andragogiji kao uvjet kvalitete cjeloživotnog obrazovanja // Upravljanje kvalitetom u obrazovanju odraslih / Rajić, Višnja ; Kušić, Siniša. (ur.).
Zagreb: Agencija za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih (ASOO), 2018. str. 81-89 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1019284 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Nacionalni standardi u andragogiji kao uvjet
kvalitete cjeloživotnog obrazovanja
(National standards of andragogy as condition for
quality assurance of lifelong learning)
Autori
Herceg, Jadranka ; Zovko, Anita ; Vrcelj, Sofija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Upravljanje kvalitetom u obrazovanju odraslih
/ Rajić, Višnja ; Kušić, Siniša. - Zagreb : Agencija za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih (ASOO), 2018, 81-89
ISBN
978-953-8065-17-0
Skup
8. međunarodna konferencija o obrazovanju odraslih: Upravljanje kvalitetom u obrazovanju odraslih = 8th International Conference on Adult Education: Quality Management in Adult Education
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 30.11.2018. - 02.12.2018
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
nacionalni standardi u andragogiji, hrvatski kvalifikacijski okvir, kvaliteta ustanova za obrazovanje odraslih
(national standards in andragogy, qualification framework, quality of instituions for adult education)
Sažetak
Razvijen kvalitetan kompetencijski okvir preduvjet je kvalitetnog sustava cjeloživotnog obrazovanja. Andragoški kompetencijski okvir obuhvaća niz standarda koji, osim stručne osposobljenosti (znanja i vještina), sadrže i pripadajuću samostalnost i odgovornost pri određivanju poslova i ustrojeni su kao zapis pregleda različitih procesa što ih obavljaju andragozi u međudjelovanju s ključnim, općenitim/profesionalnim i specifičnim/stručnim kompetencijama koje moraju imati kako bi uspješno planirali, upravljali, provodili i vrednovali opisani proces. Kvalifikacijski okvir definira se kao skup ovjerenih i pravno usvojenih kompetencijskih okvira, od kojih svaki kvalificira osobu za profesionalne uvjete na standardiziranoj razini. S obzirom na to da je kvalifikacijski okvir definiran kao skup ovjerenih i pravno usvojenih kompetencijskih okvira, autorice ovog rada žele ukazati na tri evidentna problema. Prvi problem proizlazi iz definicije kvalifikacijskog okvira. Definiran je kao skup ovjerenih i pravno usvojenih kompetencijskih okvira. S obzirom na to da u Republici Hrvatskoj još uvijek nije usvojen andragoški kompetencijski okvir, samim time je i kvaliteta kvalifikacijskog okvira upitna. Drugi problem proizlazi iz prvog, a odnosi se na to da bi upravo kvalifikacijski okvir trebao poslužiti kao osnova za kvalifikacije andragoga koje trebaju biti prepoznate na određenoj razini Hrvatskoga kvalifikacijskog okvira. Registracija više od 590 ustanova za obrazovanje odraslih u Republici Hrvatskoj, u kojima još uvijek ne postoji definiran sustav osiguranja kvalitete, autorice ističu kao treći evidentni problem. Provedenim istraživanjem autorice ovog rada dokazat će potrebu za izradom i provedbom nacionalnih standarda u andragogiji kao uvjeta osiguranja kvalitete cjeloživotnog obrazovanja
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
009-0000000-2489 - Perspektive obrazovanja odraslih u Hrvatskoj u koncepciji cjeloživotnog učenja (Klapan, Anita, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka