Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1019146

Što je „lažno“ u medijskoj produkciji lažnih vijesti? O odnosu medija, ideologije i principa „istinitog“


Hromadžić, Hajrudin
Što je „lažno“ u medijskoj produkciji lažnih vijesti? O odnosu medija, ideologije i principa „istinitog“ // Alternativni mediji kao odgovor na medijski populizam, senzacionalizam lažne vesti
Novi Sad, Srbija, 2018. (predavanje, međunarodna recenzija, neobjavljeni rad, znanstveni)


CROSBI ID: 1019146 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Što je „lažno“ u medijskoj produkciji lažnih vijesti? O odnosu medija, ideologije i principa „istinitog“
(What is "fake" in the media production of the fake news? On the relationship between media, ideology and the principle of "true")

Autori
Hromadžić, Hajrudin

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, znanstveni

Skup
Alternativni mediji kao odgovor na medijski populizam, senzacionalizam lažne vesti

Mjesto i datum
Novi Sad, Srbija, 25.05.2018

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
lažne vijesti, medijska produkcija, ideologija
(fake news, media production, ideology)

Sažetak
U izlaganju će se fenomen “lažnih vijesti” dovesti u relaciju s “pravim” ili “istinitim” vijestima u medijima, što je koncept koji je u domenama medijskih i kulturalnih studija, kao i sociologije medija, već decenijama kritički analiziran i interpretiran, primjerice preko istraživačko-teorijskih motiva kakvi su medijska konstrukcija društvene zbilje, „označiteljska spirala“ (signification spiral) i prakse medijskih reprezentacija, ali i u okvirima širih problemsko disciplinarnih pristupa poput filozofskog propitivanja naravi istine, sociološkog tretmana socijalne realnosti te lingvističko- poststrukturalističkog razumijevanja znaka i diskursa. Kako bi se dobio holističko- genealoški uvid u genezu fenomena medijskih „lažnih vijesti“, potrebno se barem nakratko osvrnuti na historijski i globalno aktualnu sudbinu prosvjetiteljskog nasljeđa i racionalističkog poimanja svijeta. Praktična razina tehničko-proizvodnih aspekata ovog fenomena jest produkcijska narav medijskih društvenih mreža i mehanizam automatiziranih kompjutorskih botova koja, kako bi zavrijedila važnost i težinu, treba biti analizirana i interpretirana u kontekstima ideološke funkcije medija i vlasničko-institucionalnih interesa u sferama medijskih tržišta. U medijsko- studijskom smislu, izlaganje će ponuditi interpretaciju odnosa alternativnih medija i lažnih vijesti u perspektivi dviju krajnosti, pozitivnih društvenih aspekata (na primjer, satirično- kritička medijsko-produkcijska matrica) i negativnih (primjerice, političko- propagandna i komercijalno-spektakularna medijska proizvodnja lažnih vijesti).

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Sociologija, Interdisciplinarne društvene znanosti, Interdisciplinarne humanističke znanosti



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka

Profili:

Avatar Url Hajrudin Hromadžić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Hromadžić, Hajrudin
Što je „lažno“ u medijskoj produkciji lažnih vijesti? O odnosu medija, ideologije i principa „istinitog“ // Alternativni mediji kao odgovor na medijski populizam, senzacionalizam lažne vesti
Novi Sad, Srbija, 2018. (predavanje, međunarodna recenzija, neobjavljeni rad, znanstveni)
Hromadžić, H. (2018) Što je „lažno“ u medijskoj produkciji lažnih vijesti? O odnosu medija, ideologije i principa „istinitog“. U: Alternativni mediji kao odgovor na medijski populizam, senzacionalizam lažne vesti.
@article{article, author = {Hromad\v{z}i\'{c}, Hajrudin}, year = {2018}, keywords = {la\v{z}ne vijesti, medijska produkcija, ideologija}, title = {\v{S}to je „la\v{z}no“ u medijskoj produkciji la\v{z}nih vijesti? O odnosu medija, ideologije i principa „istinitog“}, keyword = {la\v{z}ne vijesti, medijska produkcija, ideologija}, publisherplace = {Novi Sad, Srbija} }
@article{article, author = {Hromad\v{z}i\'{c}, Hajrudin}, year = {2018}, keywords = {fake news, media production, ideology}, title = {What is "fake" in the media production of the fake news? On the relationship between media, ideology and the principle of "true"}, keyword = {fake news, media production, ideology}, publisherplace = {Novi Sad, Srbija} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font