Pregled bibliografske jedinice broj: 1018926
Konstrukcija roda u ilustriranim reklamnim oglasima u hrvatskom tisku prve polovice 20. stoljeća
Konstrukcija roda u ilustriranim reklamnim oglasima u hrvatskom tisku prve polovice 20. stoljeća // Izvedbe roda u hrvatskome jeziku, književnosti i kulturi: zbornik radova 46. seminara Zagrebačke slavističke škole / Brković, Ivana ; Pišković, Tatjana (ur.).
Zagreb: Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2018. str. 157-174 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1018926 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Konstrukcija roda u ilustriranim reklamnim oglasima u hrvatskom tisku prve polovice 20. stoljeća
(Construction of gender in illustrated advertisements in Croatian daily newspapers in the first half of the 20th Century)
Autori
Miklošević, Željka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Izvedbe roda u hrvatskome jeziku, književnosti i kulturi: zbornik radova 46. seminara Zagrebačke slavističke škole
/ Brković, Ivana ; Pišković, Tatjana - Zagreb : Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2018, 157-174
ISBN
978-953-175-687-7
Skup
46. seminar Zabrebačke slavističke škole
Mjesto i datum
Dubrovnik, Hrvatska, 21.08.2017. - 01.09.2017
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
ilustrirani reklamni oglasi, rod, multimodalnost, žanr, modalitet
(illustrated advertisements, gender, multimodality, genre, modality)
Sažetak
U radu se analiziraju ilustrirani reklamni oglasi za proizvode za pranje rublja tiskani u hrvatskom dnevnom listu između dva svjetska rata. Osnovna je premisa rada utemeljena na društveno-semiotičkoj teoriji multimodalnosti, a podrazumijeva da su značenjski resursi oblikovani s namjerom i s vrlo jasnim komunikacijskim ciljem. Oglasi se kao multimodalni tekstovi sastavljeni od slike i riječi analiziraju s obzirom na žanr i modalitet. Pritom se nastoji ukazati na postojanje određenog odnosa između različitih žanrova i stupnja njihova modaliteta s jedne strane te društveno definiranih rodnih uloga u tom razdoblju s druge strane.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti