Pregled bibliografske jedinice broj: 101865
Dječja procjena komunikacije u obitelji
Dječja procjena komunikacije u obitelji // Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 37 (2001), 2; 153-170 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 101865 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Dječja procjena komunikacije u obitelji
(Children`s perception of Family Communication)
Autori
Lebedina-Manzoni, Marija ; Delić, Tihana ; Žižak, Antonija
Izvornik
Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja (1331-3010) 37
(2001), 2;
153-170
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
komunikacija; obitelj; adolescenti
(communication; family; adolescents)
Sažetak
Ispitivana je percepcija sadržaja, funkcija i tipovi, interpersonalne komunikacije u obiteljima ispitanika te utvrđena razlika u percepciji obilježja komunikacije u obiteljima djece različitih životnih statusa ( učenika srednjih škola, korisnika CZSS i korisnika tretmana specijaliziranih institucija za djecu i mladež s poremećajima u ponašanju). Uzorak ispitanika činilo je 953 djece u dobi do 18 godina. Obilježja komunikacije u obitelji ispitanika ispitivana su pomoću upitnika&#8221 ; Komunikacija u obitelji&#8221 ; autora Brajše i sur. Faktorskom analizom izolirano je 18 faktora prvog reda i 3 faktora drugog reda. Diskriminativnom analizom dobivene su dvije diskriminativne funkcije koje govore o razlici između 3 ispitivane grupe, a očituju se kroz subjektivni doživljaj ispitanika. Prva diskriminativna funkcija govori o prisilnoj, zlonamjernoj komunikaciji koja naglašava individualnost i nepostojanje kvalitetne interakcije između roditelja i djece. Druga diskriminativna funkcija govori o postojanju formalne komunikacije, ali bez sadržaja i kvalitete. Rezultati su pokazali kako adolescenti ispitivanog uzorka percipiraju da je komunikacija u obitelji sadržajno bogatija na razini obiteljskog zajedništva i sporazumijevanja, u odnosu na funkciju zadovoljenja potreba pojedinog člana obitelji i suradnje među njima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Scopus
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Excerpta Medica
- Sociological Abstracts
- Special education needs abstracts
- ECER-ERIC
- Content pages in education
- PsychInfo