Pregled bibliografske jedinice broj: 1018626
Rečenica u učeničkim sastavima
Rečenica u učeničkim sastavima, 2019. (ostali članci/prilozi).
CROSBI ID: 1018626 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Rečenica u učeničkim sastavima
(SENTENCE IN STUDENTS’ ESSAYS)
Autori
Grahovac-Pražić, Vesna
Izvornik
Dijete i jezik danas, zbornik s znanstvnog skupa s međunarodnim sudjelovanjem
Vrsta, podvrsta
Ostale vrste radova, ostali članci/prilozi
Godina
2019
Ključne riječi
hrvatski jezik, rečenica, sastav, sintaksa, učenik
(Croatian language, syntax, sentence, student, essay)
Sažetak
U radu se daje uvid u sintaktičke jezične kompetencije učenika na planu pisma. Istraživanje pokazuje kompetencije učenika četvrtih razreda osnovne škole u području sintakse i to s obzirom na broj rečenica, složenost rečenica i red riječi. Dobiveni rezultati pokazatelji su jezične proizvodnje i sintaktičke pismenosti učenika na kraju prvog obrazovnog ciklusa, a prije sustavnog učenja sintakse. Polazi se od položaja sintakse u jezičnom razvoju i u nastavnom planu i programu. Analiza obuhvaća pisane tekstove (sastave) učenika na zadanu temu pisane na školskom satu u četvrtim razredima osnovne škole u Gospiću. Podatci su obrađeni deskriptivnim statističkim postupkom. Dobiveni podatci pokazuju sintaktičku spremnost učenika te mogu biti smjernice učenju i poučavanju hrvatskog jezika kao i smjernice za daljnja jezična istraživanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija