Pregled bibliografske jedinice broj: 101851
Usvajanje pridjeva: morfološka i semantička obilježenost
Usvajanje pridjeva: morfološka i semantička obilježenost // Logopedija u novome tisućljeću: 2. kongres logopeda Hrvatske
Mošćenička Draga, Hrvatska, 2001. (predavanje, međunarodna recenzija, neobjavljeni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 101851 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Usvajanje pridjeva: morfološka i semantička obilježenost
(The Acquisition of Adjectives: Morphological and Semantic Features)
Autori
Kuvač, Jelena ; Cvikić, Lidija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, znanstveni
Skup
Logopedija u novome tisućljeću: 2. kongres logopeda Hrvatske
Mjesto i datum
Mošćenička Draga, Hrvatska, 27.09.2001. - 30.09.2001
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Sažetak
Usvajanje jezika nije linearan proces niti istovremen za sve njegove dijelove. Riječ je ovdje o osnovnom obilježju dječjeg jezičnog razvoja, obilježju intermitentnosti ili isprekidanosti razvoja. Same riječi i njihove međusobne veze utječu na tijek jezičnog razvoja, točnije na razvoj semantičkih kategorija. Pojavnost nekih vrsta riječi pred ostalim ima svojih jezičnih i komunikacijskih razloga sa psiholingvističkog stajališta. Međutim, svakodnevno usvajajući nove riječi, dijete povećava svoj vokabular, a time svakodnevno dovodi i do prestrukturiranja svog mentalnog leksikona. U tom nezaobilaznom svakodnevnom procesu, usvajanju novih riječi, sve je više onih riječi koje predstavljaju nadgradnju dotadašnjem temeljnom vokabularu na kojem je dijete u najranijoj fazi jezičnog razvoja temeljilo svoju svakodnevnu komunikaciju. Dugi niz godina sustavno se promatra jezični razvoj djece, a u zadnjih nekoliko godina takvo sustavno promatranje jezičnog razvoja započelo je i s djecom koja govore hrvatski jezik. Zahvaljujući tome omogućeno je postavljati pitanja: kada se onda pojavljuje nadgradnja jezičnog temelja? Kada se u mentalnome leksikonu pojavljuju one riječi koje predstavljaju "jezični luksuz" i bez kojih je također moguća dobra i valjana komunikacija? U odnosu na jezičnu nadogradnju, u ovom će radu biti riječi o pridjevima kao najluksuznijoj vrsti riječi. Promatrajući više djece iste kronološke dobi opisat će se pridjevi od njihove prve pojave s posebnim prikazom na liniju njihova usvajanja te način njihova integriranja u dječji iskaz.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Demografija, Filologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb,
Filozofski fakultet, Zagreb
Profili:
Jelena Kuvač
(autor)