Pregled bibliografske jedinice broj: 1018056
Medijsko istraživanje kolumni književnika u Jutarnjem listu
Medijsko istraživanje kolumni književnika u Jutarnjem listu // Mediji i medijska kultura europski realiteti / Akademkinja Piližota, Vlasta ; Bestvina Bukvić, Ivana ; Brekalo, Miljenko ; Đukić, Marina ; Engstler, Martin ; Alexander Kühnle, Boris ; Ljubić, Lucija ; Burkard, Michel ; Pavić, Željko ; Mendelová, Dáša ; Brník, Andrej ; Rinsdorf, Lars ; Solík, Martin ; Višňovský, JánI ; Žužul, Ivana (ur.).
Osijek: Akademija za umjetnost i kulturu Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2019. str. 65-88 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1018056 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Medijsko istraživanje kolumni književnika u Jutarnjem listu
(Media research of writers’ columns in Jutarnji list)
Autori
Đukić, Marina ; Bijuković Maršić, Mirta ; Kranjčević, Veronika
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Mediji i medijska kultura europski realiteti
/ Akademkinja Piližota, Vlasta ; Bestvina Bukvić, Ivana ; Brekalo, Miljenko ; Đukić, Marina ; Engstler, Martin ; Alexander Kühnle, Boris ; Ljubić, Lucija ; Burkard, Michel ; Pavić, Željko ; Mendelová, Dáša ; Brník, Andrej ; Rinsdorf, Lars ; Solík, Martin ; Višňovský, JánI ; Žužul, Ivana - Osijek : Akademija za umjetnost i kulturu Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2019, 65-88
ISBN
978-953-8181-09-2
Skup
3. međunarodni interdisciplinarni znanstveni skup Mediji i medijska kultura: europski realiteti
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 04.05.2017. - 05.05.2017
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
kolumne, književnici, brand, stil pisanja, samopromocija
(columns, writers, brands, writing style, self-promotion)
Sažetak
Rad Književnici u kolumnama Jutarnjeg lista analizira medijski sadržaj kolumni kao stalnih rubrika u dnevnim novinama, a ne kao zaseban novinski rod odnosno žanr. U razdoblju od dva mjeseca upotrebljavajući konceptualnu analizu medijskog sadržaja analizirale su se sve kolumne objavljene na mrežnom portalu dnevnog lista Jutarnji list. Rad polazi od nekoliko ključnih pretpostavki koje će se istraživanjem provjeriti: (1) Stalni autori kolumni Jutarnjeg lista većinom su književnici koji pišu novinsko-publicističkim stilom što odgovara profilu medija za koji pišu. ; (2) Tematski okvir kolumni nije vezan isključivo uz kulturu i književnost, već i za društveno politička zbivanja. ; (3) Književnici kao žanr kolumni najčešće odabiru komentar i recenziju što odgovara njihovu primarnom pozivu. S jedne strane istraživanjem se želi utvrditi način, struktura, stil pisanja i interpretativni okvir kao i tematika o kojoj se izvještava u kolumnama Jutarnjeg lista. S druge se strane nastoji utvrditi služi li odabir književnika za nositelja kolumni u dnevnim novinama kao marketinški potez. Naime, književnici poput Miljenka jergovića, Ante Tomića i Jurice Pavičića, koji već imaju jaku recepciju, pozitivno utječu na prodaju novina, ali može se potvrditi i obrnut utjecaj – kako pisanje kolumni u najprodavanijim nacionalnim dnevnim novinama utječe i na samopromociju književnika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti, Filologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek,
Akademija za umjetnost i kulturu u Osijeku