Pregled bibliografske jedinice broj: 1017977
Djetetov jezični identitet između dijalekta i standarda
Djetetov jezični identitet između dijalekta i standarda // Dijete i jezik danas / Bakota, Lidija ; Moritz, Ivana (ur.).
Osijek: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2019. str. 73-74 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, ostalo)
CROSBI ID: 1017977 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Djetetov jezični identitet između dijalekta i standarda
(Child's language identity between the dialect and the standard)
Autori
Mikić Čolić, Ana ; Gašparević, Ljubica
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo
Izvornik
Dijete i jezik danas
/ Bakota, Lidija ; Moritz, Ivana - Osijek : Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2019, 73-74
Skup
9. međunarodni znananstveni skup: Dijete i jezik danas - Dijete i jezični identitet = 9th International Scientific Conference: Children and languages today - Children and Linguistic Identity
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 12.09.2019. - 14.09.2019
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
djetetov jezični identitet, dijalekt, standardni jezik
(child’s linguistic identity, dialect, standard language)
Sažetak
Jezik je važan dio identiteta svake osobe koji se u ranijim godinama života izgrađuje u lokalnom (materinskom) govoru, odnosno u dijalektu. Polaskom u školu djeca se susreću sa standardnim jezikom, čiji se utjecaj povećava intenzivnijim sudjelovanjem u javnokomunikacijskom prostoru, ponajprije kroz medije. U djece se pritom počinje oblikovati svijest o standardnom idiomu različitom od njihova materinskog idioma te se pretpostavlja da se povećanjem njegova utjecaja smanjuje udio lokalnih jezičnih elemenata u djetetovu govoru. Kako bi se ta pretpostavka provjerila, u ovome radu analizirat će se govor djece osnovnoškolske dobi iz sela Štitar s naglaskom na elementima iz slavonskoga dijalekta. U tu svrhu, snimljen je govor dviju dobnih skupina − djece nižih i viših razreda osnovne škole. Djeca su podijeljena u dvije dobne skupine da bi se provjerilo mijenja li se jezični identitet tijekom godina pod utjecajem škole. Osim govora djece, analizirat će se i osnovnoškolski udžbenici hrvatskoga jezika da bi se utvrdilo poštuje li se načelo zavičajnosti te ima li ono utjecaja na čuvanje lokalnih jezičnih elemenata u govoru djece. Cilj je rada odgovoriti na ova istraživačka pitanja: 1. je li udio dijalektnih jezičnih elemenata obrnuto proporcionalan udjelu standardnojezičnih elemenata u govoru djece ; 2. oblikuju li djeca osnovnoškolske dobi svoj jezični identitet na temelju lokalnoga idioma ; 3. poštuje li se načelo zavičajnosti u jezičnom obrazovanju te ima li ono utjecaja na čuvanje lokalnih jezičnih elemenata u djece.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija