Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1017868

Uloga učitelja u odgojno-obrazovnom radu s učenicima s poremećajima iz autističnog spektra


Šljerić, Monika
Uloga učitelja u odgojno-obrazovnom radu s učenicima s poremećajima iz autističnog spektra, 2019., diplomski rad, diplomski, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek


CROSBI ID: 1017868 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Uloga učitelja u odgojno-obrazovnom radu s učenicima s poremećajima iz autističnog spektra
(The role of teachers in educational work with pupils with autistic spectrum disorders)

Autori
Šljerić, Monika

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti

Mjesto
Osijek

Datum
09.07

Godina
2019

Stranica
81

Mentor
Brust Nemet, Maja

Ključne riječi
poremećaji iz autističnog spektra, učitelj, učenik, poučavanje, individualni odgojno-obrazovni program
(autism spectrum disorders, teacher, student, teaching, individual educational programme)

Sažetak
Poremećaji iz autističnog spektra (PAS) predstavljaju veliku i raznoliku skupinu razvojnih poremećaja dječje dobi nepoznate etiologije. Obilježavaju ga odstupanja u socijalnoj komunikaciji i interakciji te atipičnosti u obilježjima općeg ponašanja i interesa. Neka djeca pokazuju iznimne sposobnosti tj. talente za određeno područje (glazba, pamćenje, umjetnost, matematika itd.). Poremećaji se manifestiraju prije treće godine djetetova života, a češće se pojavljuju kod dječaka nego kod djevojčica. Spektar poremećaja prema DSM-IV klasifikaciji uključuje: autistični poremećaj, Rettov poremećaj, dezintegrativni poremećaj, Aspergerov poremećaj i pervazivni razvojni poremećaj, neodređen. Navedene poremećaje nije moguće izliječiti, no adekvatnim se terapijskim i odgojno-obrazovnim postupcima nastoje ukloniti ili ublažiti simptomi autizma te dijete s PAS-om osposobiti za određene vještine. U prošlosti su se djeca s poremećajima iz autističnog spektra smatrala nesposobnima za obrazovanje pa su upućivana na posebne odjele ustanova za djecu s mentalnom retardacijom, a danas se takva djeca u redovite razrede mogu integrirati kroz razne oblike. Zbog teškoća koje imaju, učenicima je potrebno pružiti odgovarajuću stručnu podršku. Učitelj bi trebao steći temeljito znanje o autizmu, surađivati s roditeljima i ostalim stručnjacima koji sudjeluju u učenikovom obrazovanju te prepoznati individualne potrebe kod svakog učenika s PAS-om i u skladu s njima djelovati. Kako bi poučavanje bilo uspješno, učitelj mora izraditi individualni odgojno-obrazovni program, koristiti prikladne strategije pomoći u učionici i izvan nje te naučiti kako postupati s problematičnim ponašanjem učenika.

Izvorni jezik
Hrvatski



POVEZANOST RADA


Profili:

Avatar Url Maja Brust Nemet (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Šljerić, Monika
Uloga učitelja u odgojno-obrazovnom radu s učenicima s poremećajima iz autističnog spektra, 2019., diplomski rad, diplomski, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
Šljerić, M. (2019) 'Uloga učitelja u odgojno-obrazovnom radu s učenicima s poremećajima iz autističnog spektra', diplomski rad, diplomski, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek.
@phdthesis{phdthesis, author = {\v{S}ljeri\'{c}, Monika}, year = {2019}, pages = {81}, keywords = {poreme\'{c}aji iz autisti\v{c}nog spektra, u\v{c}itelj, u\v{c}enik, pou\v{c}avanje, individualni odgojno-obrazovni program}, title = {Uloga u\v{c}itelja u odgojno-obrazovnom radu s u\v{c}enicima s poreme\'{c}ajima iz autisti\v{c}nog spektra}, keyword = {poreme\'{c}aji iz autisti\v{c}nog spektra, u\v{c}itelj, u\v{c}enik, pou\v{c}avanje, individualni odgojno-obrazovni program}, publisherplace = {Osijek} }
@phdthesis{phdthesis, author = {\v{S}ljeri\'{c}, Monika}, year = {2019}, pages = {81}, keywords = {autism spectrum disorders, teacher, student, teaching, individual educational programme}, title = {The role of teachers in educational work with pupils with autistic spectrum disorders}, keyword = {autism spectrum disorders, teacher, student, teaching, individual educational programme}, publisherplace = {Osijek} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font