Pregled bibliografske jedinice broj: 1017868
Uloga učitelja u odgojno-obrazovnom radu s učenicima s poremećajima iz autističnog spektra
Uloga učitelja u odgojno-obrazovnom radu s učenicima s poremećajima iz autističnog spektra, 2019., diplomski rad, diplomski, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
CROSBI ID: 1017868 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uloga učitelja u odgojno-obrazovnom radu s učenicima s poremećajima iz autističnog spektra
(The role of teachers in educational work with pupils with autistic spectrum disorders)
Autori
Šljerić, Monika
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti
Mjesto
Osijek
Datum
09.07
Godina
2019
Stranica
81
Mentor
Brust Nemet, Maja
Ključne riječi
poremećaji iz autističnog spektra, učitelj, učenik, poučavanje, individualni odgojno-obrazovni program
(autism spectrum disorders, teacher, student, teaching, individual educational programme)
Sažetak
Poremećaji iz autističnog spektra (PAS) predstavljaju veliku i raznoliku skupinu razvojnih poremećaja dječje dobi nepoznate etiologije. Obilježavaju ga odstupanja u socijalnoj komunikaciji i interakciji te atipičnosti u obilježjima općeg ponašanja i interesa. Neka djeca pokazuju iznimne sposobnosti tj. talente za određeno područje (glazba, pamćenje, umjetnost, matematika itd.). Poremećaji se manifestiraju prije treće godine djetetova života, a češće se pojavljuju kod dječaka nego kod djevojčica. Spektar poremećaja prema DSM-IV klasifikaciji uključuje: autistični poremećaj, Rettov poremećaj, dezintegrativni poremećaj, Aspergerov poremećaj i pervazivni razvojni poremećaj, neodređen. Navedene poremećaje nije moguće izliječiti, no adekvatnim se terapijskim i odgojno-obrazovnim postupcima nastoje ukloniti ili ublažiti simptomi autizma te dijete s PAS-om osposobiti za određene vještine. U prošlosti su se djeca s poremećajima iz autističnog spektra smatrala nesposobnima za obrazovanje pa su upućivana na posebne odjele ustanova za djecu s mentalnom retardacijom, a danas se takva djeca u redovite razrede mogu integrirati kroz razne oblike. Zbog teškoća koje imaju, učenicima je potrebno pružiti odgovarajuću stručnu podršku. Učitelj bi trebao steći temeljito znanje o autizmu, surađivati s roditeljima i ostalim stručnjacima koji sudjeluju u učenikovom obrazovanju te prepoznati individualne potrebe kod svakog učenika s PAS-om i u skladu s njima djelovati. Kako bi poučavanje bilo uspješno, učitelj mora izraditi individualni odgojno-obrazovni program, koristiti prikladne strategije pomoći u učionici i izvan nje te naučiti kako postupati s problematičnim ponašanjem učenika.
Izvorni jezik
Hrvatski