Pregled bibliografske jedinice broj: 1017777
Analiza planova i programa sata razrednog odjela razredne i predmetne nastave
Analiza planova i programa sata razrednog odjela razredne i predmetne nastave, 2019., diplomski rad, diplomski, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
CROSBI ID: 1017777 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Analiza planova i programa sata razrednog odjela razredne i predmetne nastave
(The analysis of plans and contents of a class lecture in a class department)
Autori
Ugarković, Valentina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti
Mjesto
Osijek
Datum
09.07
Godina
2019
Stranica
57
Mentor
Brust Nemet, Maja
Ključne riječi
sat razrednika, plan i program, sadržaj sata razrednika, stručni suradnici,
(homeroom class, class meetings, plan and program, content of homeroom class,)
Sažetak
Uloga škole je odgoj i obrazovanje učenika. Dok učitelji u razrednoj nastavi svakodnevno provode vrijeme sa svojim učenicima i mogu u velikoj mjeri utjecati na njihov odgoj, učitelji u predmetnoj nastavi za taj su dio često zakinuti budući da provode manje sati tjedno sa svojim učenicima. I jednima i drugima kao obvezan dio njihova posla određuje se sat koji ima posebnu odgojnu ulogu, a to je sat razrednog odjela ili sat razrednika. On je planom i programom određen jednim satom tjedno neposrednog rada učitelja s učenicima. Cilj ovoga istraživanja bio je analizom 20 prikupljenih planova i programa sata razrednog odjela istražiti i utvrditi koji se sadržaji planiraju u razrednoj i predmetnoj nastavi, planira li se suradnja sa stručnim suradnicima te planiraju li se na satu razrednika neki od oblika integriranog poučavanja kao što je projekt, korelacija ili tematsko poučavanje. Provedenim intervjuom s 15 učenika cilj je bio dobiti uvid u realizirane sate razrednih odjela, kao i ispitati zadovoljstvo učenika provedenim satovima razrednih odjela. Rezultati istraživanja pokazuju da je u 20 planova i programa ukupno planirana 231 različita tema te da razrednici najviše planiraju teme kojima se obilježavaju važni dani, a najmanje teme iz kategorije učiti kako učiti. Stručni suradnici koji se najviše spominju su knjižničari (9 puta) te liječnici (8 puta) , a provedenim intervjuom s učenicima utvrdilo se da su na njihovim satima razrednika pedagozi najčešći suradnici koji provode različite radionice na satu. Utvrdilo se da učitelji za sate razrednika planiraju i tematsko poučavanje, a najveći broj planova i programa odnosi se na projekt, no od 14 planova i programa, samo u dva se projekt pojavljuje u više od jednoga sata. Intervjuom se utvrdilo da učenici ne sudjeluju pri odabiru tema, a 7 od 15 učenika odgovorilo je da sat razrednika mijenjaju s drugim predmetima.
Izvorni jezik
Hrvatski