Pregled bibliografske jedinice broj: 1017717
Efekti programa emocionalnog opismenjavanja na samoprocijenjene emocionalne i akademske sposobnosti kod djece rane adolescentske dobi
Efekti programa emocionalnog opismenjavanja na samoprocijenjene emocionalne i akademske sposobnosti kod djece rane adolescentske dobi, 2019., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Rijeka
CROSBI ID: 1017717 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Efekti programa emocionalnog opismenjavanja na
samoprocijenjene emocionalne i akademske
sposobnosti kod djece rane adolescentske dobi
(The Effects of the Emotional Literacy Program on
Self-Assessed Emotional and Academic Skills in
Early Adolescent Sample)
Autori
Škeljo, Ana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Rijeka
Datum
08.07
Godina
2019
Stranica
71
Mentor
Mohorić, Tamara
Ključne riječi
emocionalna kompetencija, samoefikasnost, Upitnik emocionalne kompetencije za djecu, rana adolescencija
(emotional competence, self-efficacy, Emotional Skills and Competence Questionnaire for Children, early adolescence)
Sažetak
Cilj je provedenog istraživanja bio provjeriti efekte Programa emocionalnog opismenjavanja na emocionalnu kompetentnost te različite domene samoefikasnosti kod predadolescenata. Program je provođen u osnovnim školama kroz 10 tjedana, a sudionici su ispunili upitnike prije i poslije provođenja programa. Uzorak se sastojao od 686 učenika/ica petog i šestog razreda osnovne škole, podijeljenih u eksperimentalnu i kontrolnu skupinu. Prema dobivenim rezultatima nisu pronađeni efekti programa na emocionalnu kompetenciju niti samoefikasnost, no nađen je interakcijski efekt programa i spola za socijalnu samoefikasnost (djevojčice postižu više rezultate u eksperimentalnoj skupini, a dječaci u kontrolnoj). Također, nađene su određene spolne razlike: dječaci postižu značajno više rezultate na regulaciji i upravljanju emocijama i emocionalnoj samoefikasnosti. Utvrđena je značajna, umjereno visoka, pozitivna povezanost između varijabli emocionalne kompetentnosti i samoefikasnosti te svih njihovih subskala. Provedene analize metrijskih karakteristika korištenih skala i subskala pokazale su zadovoljavajuću stabilnost i pouzdanost tipa unutarnje konzistencije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija