Pregled bibliografske jedinice broj: 101745
Prijevoz teskih tereta specijalnim brodovima na valovitom moru
Prijevoz teskih tereta specijalnim brodovima na valovitom moru, 2002., magistarski rad, Fakultet strojarstva i brodogradnje, Zagreb
CROSBI ID: 101745 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Prijevoz teskih tereta specijalnim brodovima na valovitom moru
(TRANSPORTATION OF HEAVY CARGO ON BOARD SPECIAL SHIPS IN A SEAWAY)
Autori
Radan, Damir
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, magistarski rad
Fakultet
Fakultet strojarstva i brodogradnje
Mjesto
Zagreb
Datum
22.11
Godina
2002
Stranica
141
Mentor
Prof. dr. sc. Vjeceslav Coric
Ključne riječi
teški tereti; matematički modeli; njihanja; kruta tijela; valovito more
(heavy cargo; mathematical models; oscilations; solid bodies; seaway)
Sažetak
U ovom radu postavljeni su novi kriteriji procjene rizika prijevoza teških tereta na valovitom moru. Osim velikog broja praktičnih metoda vezivanja i pričvršćivanja tereta, u radu su također obrađeni tipovi i mogućnosti suvremenih brodova za prijevoz teških tereta. U svim postavljenim matematičkim modelima osnovna je pretpostavka da je teret moguće smatrati krutim tijelom koje je sustavom elastičnih pripona i veza pričvršćeno za palubu broda. U tom slučaju bilo je potrebno definirati tipove teških tereta koji se opravdano mogu smatrati krutima. Tereti manje i srednje zapremnine obično su tereti vrlo velike gustoće i krutosti tako da se za njih sa sigurnošću mogu postaviti modeli njihanja krutih tijela, koji omogućavaju racionalnu procjenu sila u priponama. Krutost konstrukcije teških tereta veće zapremnine obično je znatno manja tako da pri većim stanjima morskih valova uslijed njihanja može doći do popuštanja elementa konstrukcije. Iako se matematički modeli njihanja krutih tijela ne mogu u potpunosti iskoristiti za procjenu takvih rizika, postoji mogućnost diskretizacije kontinuirano elastičnih tijela na veći broj manjih krutih tijela koja se mogu ukrutiti i pričvrstiti sustavom elastičnih ukrepa i pripona. Najvažniji matematički modeli izvedeni u ovom radu su modeli njihanja krutih tijela sa šest stupnjeva slobode i uzbudom koja nastaje kao posljedica njihanja podloge na različitim mjestima oslanjanja i pričvršćivanja tereta. Njihanja broda određuju se pomoću autorovog programa MARHYDRO koji se zasniva na linearnoj teoriji odsječaka. Njihanje teških tereta prouzročit će velike sile i momente koji se lokalno prenose na konstrukciju palube preko oslonaca i pripona postavljenih na raznim mjestima pričvršćivanja. Zbog toga su postavljeni matematički modeli u kojima je pretpostavljena sprega između njihanja krutih tijela tereta i broda. Takvi modeli mogu se koristiti u svrhu procjene njihanja broda kao i njegovog globalnog elastičnog ponašanja na valovima koje se proučava u teoriji hidroelastičnosti broda.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Brodogradnja
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Centar za kliničku primjenu neuroznanosti,
Sveučilište u Dubrovniku
Profili:
Damir Radan
(autor)