Pregled bibliografske jedinice broj: 1017417
Odnosi s javnošću u kulturi: primjer Dubrovačkih ljetnih igara 2017.
Odnosi s javnošću u kulturi: primjer Dubrovačkih ljetnih igara 2017., 2018., diplomski rad, diplomski, Fakultet hrvatskih studija, Zagreb
CROSBI ID: 1017417 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Odnosi s javnošću u kulturi: primjer Dubrovačkih ljetnih igara 2017.
(Public relatiions in culture: the example of Dubrovnik Summer Festival 2017)
Autori
Lanča, Dora
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Fakultet hrvatskih studija
Mjesto
Zagreb
Datum
25.09
Godina
2018
Stranica
115
Mentor
Jurišić, Jelena
Neposredni voditelj
Kolić Stanić, Matilda
Ključne riječi
odnosi s javnošću ; kultura ; mrežne stranice ; društvene mreže ; Dubrovačke ljetne igre ; festival ; komunikacija
(public relations ; culture ; web-sites ; social networks ; Dubrovnik Summer Festival ; festival ; communication)
Sažetak
Odnosi s javnošću, kao profesija čiji je cilj uspostaviti komunikacijsku vezu između organizacije ili pojedinca i njihovih javnosti, u svom djelovanju koriste mnoge taktike. Taktika ima mnogo i njihov pravilan odabir ovisi o tome koje je područje primjene odnosa s javnošću kao i o tome kakva se poruka šalje. No, to nisu jedini elementi na koje treba paziti prilikom odabira načina kojim se uspostavlja komunikacija. Ono što treba imati na umu jesu i promjene u tehnologiji i nova otkrića. Upravo je pojava interneta uzrokovala promjenu u radu stručnjaka za odnose s javnošću te su morali tradicionalne taktike modernizirati i prilagoditi novim tehnologijama. Ta se promjena odrazila i na kulturne institucije koje koriste nove platforme pomoću kojih na atraktivan način mogu vizualno predstaviti svoj program i poruke. Ovaj rad želi odgovoriti na sljedeće pitanje: na koji način stručnjaci za odnose s javnošću u kulturnom sektoru koriste tradicionalne taktike u novom internetskom okruženju. Za istraživanje je odabran najpoznatiji hrvatski kulturni festival Dubrovačke ljetne igre. Istraživala se službena mrežna stranica festivala te svi profili na društvenim mrežama u razdoblju od 10. do 23. srpnja 2017. Cilj rada je bio uvidjeti odražavaju li taktike na mrežnoj stranici i društvenim mrežama misiju, viziju i program Igara, potiče li se njima dvosmjerna komunikacija te jesu li taktike prilagođene međunarodnom karakteru festivala odnosno objavljuju li se taktike i na engleskom jeziku. Istraživanje je pokazalo da su svi događaji iz programa zastupljeni u taktikama na službenim mrežnim stranicama, dok se ne može isto reći i za društvene mreže Igara. Pokazalo se da taktike na hrvatskom i engleskom jeziku nisu podjednako zastupljene na službenim mrežnim stranicama te da jednakog omjera nema ni u objavama niti u reakcijama korisnika na društvenim mrežama. Pokazalo se da tradicionalne taktike uglavnom nisu prilagođene novim medijima i tehnologijama. Istraživanje je pokazalo da profili na društvenim mrežama Igara, osim Facebooka, ne sadrže pohvale, kritike, prijedloge i upite te je odbačeno i odgovaranje profila na reakcije korisnika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet hrvatskih studija, Zagreb