Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1017395

Uloga pedagoga u prevenciji nastavničkog stresa


Dekanić, Monika
Uloga pedagoga u prevenciji nastavničkog stresa, 2019., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Osijek


CROSBI ID: 1017395 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Uloga pedagoga u prevenciji nastavničkog stresa
(The role of professional associates pedagogues in the prevention of teacher stress)

Autori
Dekanić, Monika

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Filozofski fakultet

Mjesto
Osijek

Datum
26.08

Godina
2019

Stranica
64

Mentor
Lukaš, Mirko

Ključne riječi
izvori nastavničkog stresa, pedagoška profesija, preventivni oblici i načini rada, suočavanje sa stresom
(sources of teacher stress, pedagogues, preventive forms and ways of working, coping with stress)

Sažetak
Cilj ovog rada je ispitati stručne suradnike pedagoge u osnovnim i srednjim školama o načinu rada s nastavnicima koji se deklariraju da rade pod stresom te ponuditi prijedloge koje pedagog može primjenjivati i provoditi u svom radu kako do stresa ne bi dolazilo. Istraživanje je provedeno na uzorku od deset stručnih suradnica pedagoginja na području Osječko-baranjske i Vukovarsko-srijemske županije u šest osnovnih škola i četiri srednje škole. Rezultati istraživanja potvrđuju da je učiteljska profesija jedna od najstresnijih zanimanja i da se nastavnici gotovo svakodnevno obraćaju pedagozima za pomoć i/ili savjet ukoliko smatraju da ne mogu sami riješiti problem. Empatija je istaknuta kao najvažnija kompetencija pedagoga u radu s nastavnicima koji su pod stresom. Jedan od najčešćih izvora nastavničkog stresa i u osnovnoj i u srednjoj školi jesu „teški“ roditelji, zatim razredna (ne)disciplina, konflikti s kolegama, brze promjene u informacijskoj tehnologiji i nasilje među učenicima. Strategije za rad s nastavnicima koji su pod stresom a koje ispitanice izdvajaju kao pomoć u njihovom radu su redovni savjetodavni razgovori, organiziranje pedagoških radionica ili predavanja na temu stresa, stručna usavršavanja, hospitacije, kvalitetna suradnja, timski rad, ugodna radna atmosfera, dobri međusobni odnosi, supervizija i metoda medijacije. Ovo istraživanje zasigurno ima svoju praktičnu primjenu jer su na temelju prijedloga ispitivačica i spoznaja iz analizirane dostupne literature ponuđeni konkretni prijedlozi koje pedagozi mogu provoditi i primjenjivati u radu s nastavnicima, učenicima i roditeljima s ciljem prevladavanja cijelog niza negativnih pojavnosti koje nosi školski život, a mogu uzrokovati stres.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Osijek

Profili:

Avatar Url Mirko Lukaš (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Dekanić, Monika
Uloga pedagoga u prevenciji nastavničkog stresa, 2019., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Osijek
Dekanić, M. (2019) 'Uloga pedagoga u prevenciji nastavničkog stresa', diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Osijek.
@phdthesis{phdthesis, author = {Dekani\'{c}, Monika}, year = {2019}, pages = {64}, keywords = {izvori nastavni\v{c}kog stresa, pedago\v{s}ka profesija, preventivni oblici i na\v{c}ini rada, suo\v{c}avanje sa stresom}, title = {Uloga pedagoga u prevenciji nastavni\v{c}kog stresa}, keyword = {izvori nastavni\v{c}kog stresa, pedago\v{s}ka profesija, preventivni oblici i na\v{c}ini rada, suo\v{c}avanje sa stresom}, publisherplace = {Osijek} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Dekani\'{c}, Monika}, year = {2019}, pages = {64}, keywords = {sources of teacher stress, pedagogues, preventive forms and ways of working, coping with stress}, title = {The role of professional associates pedagogues in the prevention of teacher stress}, keyword = {sources of teacher stress, pedagogues, preventive forms and ways of working, coping with stress}, publisherplace = {Osijek} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font