Pregled bibliografske jedinice broj: 1017380
Pozitivan odnos prema radu u nastavi: prijedlog konceptualnog okvira
Pozitivan odnos prema radu u nastavi: prijedlog konceptualnog okvira // Knjiga sažetaka DOKON 2018 / Kovač, Vesna ; Ledić, Jasminka ; Kušić, Siniša (ur.).
Rijeka: Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci, 2019. str. 17-18 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1017380 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Pozitivan odnos prema radu u nastavi: prijedlog
konceptualnog okvira
(Positive attitude towards teaching: conceptual
framework proposal)
Autori
Miočić, Ivana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Knjiga sažetaka DOKON 2018
/ Kovač, Vesna ; Ledić, Jasminka ; Kušić, Siniša - Rijeka : Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci, 2019, 17-18
ISBN
978-953-7975-81-4
Skup
Doktorska konferencija za doktorande poslijediplomskih doktorskih studija pedagogije i obrazovnih znanosti (DOKON 2018)
Mjesto i datum
Rijeka, Hrvatska, 18.05.2018
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
mladi znanstvenici ; nastava ; pozitivan odnos spram nastave ; visoko obrazovanje
(junior researchers ; teaching ; positive attitude towards teaching ; Higher Education)
Sažetak
Rasprave i rezultati istraživanja o nastavničkoj profesiji u visokom obrazovanju u Republici Hrvatskoj stalno upućuju na brojne izazove u radu u nastavi na hrvatskim sveučilištima. Istraživanja upućuju na izostanak adekvatne podrške i programa za usavršavanje rada u nastavi, iako postoji potreba za njima (Kovač, 2001 ; Rački, Peko i Varga, 2010 ; Peko i Mlinarević, 2012 ; Turk i Ledić, 2016 ; Ćulum, Miočić i Rončević, 2017), na stalan porast preopterećenosti nastavno-istraživačkog osoblja nastavnim i administrativnim obvezama (Radeka, 2016) te pokazuju da se rad u akademskoj zajednici smatra stresnim zanimanjem (Slišković, 2011). Istraživanja nadalje pokazuju da su mladi znanstvenici koji tek započinju s nastavnim radom u visokom obrazovanju posebno „ranjiva“ skupina (Brajdić Vuković, 2013 ; Ledić i Turk, 2017 ; Ledić i Brajdić Vuković, 2017) te da su njihovi izazovi u nastavnom radu u najvećoj mjeri odraz loše i nepodržavajuće prakse na razini institucija (Miočić i Turk, 2017). Istodobno, u nacionalnom kontekstu izostaju istraživanja kojima bi cilj bio prikupiti, sagledati i razumjeti pozitivna iskustva mladih znanstvenika u radu u nastavi koja u praksi postoje, iako ne dopiru u središte rasprava o nastavnoj djelatnosti. Relevantnost istraživanja ove teme dodatno potvrđuju i rezultati međunarodnih istraživanja koja upućuju na to da pozitivna profesionalna iskustva i obrazovanje za rad u nastavi doprinose povećanju svijesti o odabiru odgovarajućeg pristupa poučavanju i metoda poučavanja, povećanju teorijskih znanja i samopouzdanja za rad u nastavi, širenju ideja i motivacije za rad u nastavi te razmjeni iskustva s drugim kolegama (Postareff, Lindblom-Ylänne, Nevgi, 2007). Osim toga, nastavnikovo zadovoljstvo i užitak rada u nastavi mogu povoljno utjecati i na napredak studenata (Hargreaves, 2000). Temeljni je cilj ovog rada stoga prikazati konceptualni okvir za istraživanje pozitivnog odnosa prema radu u nastavi. Predloženi okvir rezultat je sveobuhvatnog pregleda međunarodnih i nacionalnih istraživanja koja se bave temom sveučilišne nastave i ulogom nastavnika u visokom obrazovanju. Njime su definirana četiri indikatora pozitivnog odnosa prema nastavi koji podrazumijevaju sljedeće – poželjan pristup poučavanju poučavanje je usmjereno na studenta ; prepoznavanje potrebe za unaprjeđenjem nastavničkih kompetencija/djelatnosti ; jednako vrednovanje važnosti nastavnog i istraživačkog rada/uloge te pozitivna emocionalna iskustva u nastavnom radu. Uz prikaz prijedloga konceptualnog okvira za istraživanje pozitivnog odnosa prema nastavi, cilj je ovog rada i prikazati preliminarne rezultate kvalitativne analize intervjua s mladim znanstvenicima u sustavu visokog obrazovanja u Hrvatskoj u čijem su iskustvu profesionalne socijalizacije prepoznata obilježja pozitivnog odnosa prema nastavi. Njihova iskustva mogu poslužiti kao relevantan „primjer dobre prakse“ i polazište za predlaganje novih smjernica za unaprjeđenje položaja mladih znanstvenika u sustavu visokog obrazovanja u Hrvatskoj.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
Projekt razvoja karijera mladih istraživača – izobrazba novih doktora znanosti
HRZZ (DOK-2015-10-2376)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka
Profili:
Ivana Miočić
(autor)