Pregled bibliografske jedinice broj: 1016996
Leksički pristup hrvatskih govornika engleskog s različitim razinama jezičnog znanja
Leksički pristup hrvatskih govornika engleskog s različitim razinama jezičnog znanja // Suvremena lingvistika, 45 (2019), 87; 1-22 doi:10.22210/suvlin.2019.087.08 (recenziran, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1016996 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Leksički pristup hrvatskih govornika engleskog s različitim razinama jezičnog znanja
Autori
Bogunović, Irena ; Ćoso, Bojana
Izvornik
Suvremena lingvistika (0586-0296) 45
(2019), 87;
1-22
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
dvojezičnost ; hrvatski jezik ; engleski jezik kao lingua franca ; leksički pristup ; mentalni leksikon
Sažetak
Engleski je jezik lingua franca današnjice te glavni jezik međunarodne komunikacije. Iako se u Hrvatskoj tradicionalno uči kao strani jezik, istraživanja pokazuju da engleski jezik postaje dijelom društvene, ali i individualne dvojezičnosti. To predstavlja jedinstvenu priliku za istraživanje povezanosti između jezične uporabe, jezičnog znanja i leksičkog pristupa. Glavni je cilj ovog istraživanja istražiti leksički pristup u hrvatsko–engleskih dvojezičnih govornika. Istraživanje je podijeljeno u dva dijela: u prvom se dijelu ispitivala izloženost engleskom jeziku, njegova uporaba i razina jezičnog znanja, dok je u eksperimentalnom dijelu metoda pripremljenosti kombinirana sa zadatkom leksičke odluke. Eksperiment je uključivao uvjete asocijativno–semantičke povezanosti, prijevodne istovrijednosti i oba jezična smjera. U ispitivanju su sudjelovala 93 ispitanika podijeljena u tri skupine na temelju rezultata prvog dijela istraživanja. Rezultati su pokazali da postojanje asocijativne i semantičke veze među riječima značajno ubrzava prepoznavanje riječi. Vrijeme reakcije kraće je u smjeru J1 – J2, dok se razina jezičnog znanja nije pokazala značajnom. Rezultati su sagledani u kontekstu Revidiranog hijerarhijskog modela te Dvojezičnog interaktivnog aktivacijskog modela +
Izvorni jezik
Hrvatski
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Emerging Sources Citation Index (ESCI)
- Scopus