Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1016996

Leksički pristup hrvatskih govornika engleskog s različitim razinama jezičnog znanja


Bogunović, Irena; Ćoso, Bojana
Leksički pristup hrvatskih govornika engleskog s različitim razinama jezičnog znanja // Suvremena lingvistika, 45 (2019), 87; 1-22 doi:10.22210/suvlin.2019.087.08 (recenziran, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 1016996 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Leksički pristup hrvatskih govornika engleskog s različitim razinama jezičnog znanja

Autori
Bogunović, Irena ; Ćoso, Bojana

Izvornik
Suvremena lingvistika (0586-0296) 45 (2019), 87; 1-22

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
dvojezičnost ; hrvatski jezik ; engleski jezik kao lingua franca ; leksički pristup ; mentalni leksikon

Sažetak
Engleski je jezik lingua franca današnjice te glavni jezik međunarodne komunikacije. Iako se u Hrvatskoj tradicionalno uči kao strani jezik, istraživanja pokazuju da engleski jezik postaje dijelom društvene, ali i individualne dvojezičnosti. To predstavlja jedinstvenu priliku za istraživanje povezanosti između jezične uporabe, jezičnog znanja i leksičkog pristupa. Glavni je cilj ovog istraživanja istražiti leksički pristup u hrvatsko–engleskih dvojezičnih govornika. Istraživanje je podijeljeno u dva dijela: u prvom se dijelu ispitivala izloženost engleskom jeziku, njegova uporaba i razina jezičnog znanja, dok je u eksperimentalnom dijelu metoda pripremljenosti kombinirana sa zadatkom leksičke odluke. Eksperiment je uključivao uvjete asocijativno–semantičke povezanosti, prijevodne istovrijednosti i oba jezična smjera. U ispitivanju su sudjelovala 93 ispitanika podijeljena u tri skupine na temelju rezultata prvog dijela istraživanja. Rezultati su pokazali da postojanje asocijativne i semantičke veze među riječima značajno ubrzava prepoznavanje riječi. Vrijeme reakcije kraće je u smjeru J1 – J2, dok se razina jezičnog znanja nije pokazala značajnom. Rezultati su sagledani u kontekstu Revidiranog hijerarhijskog modela te Dvojezičnog interaktivnog aktivacijskog modela +

Izvorni jezik
Hrvatski



POVEZANOST RADA


Profili:

Avatar Url Irena Bogunović (autor)

Avatar Url BOJANA ĆOSO (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

doi hrcak.srce.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Bogunović, Irena; Ćoso, Bojana
Leksički pristup hrvatskih govornika engleskog s različitim razinama jezičnog znanja // Suvremena lingvistika, 45 (2019), 87; 1-22 doi:10.22210/suvlin.2019.087.08 (recenziran, članak, znanstveni)
Bogunović, I. & Ćoso, B. (2019) Leksički pristup hrvatskih govornika engleskog s različitim razinama jezičnog znanja. Suvremena lingvistika, 45 (87), 1-22 doi:10.22210/suvlin.2019.087.08.
@article{article, author = {Bogunovi\'{c}, Irena and \'{C}oso, Bojana}, year = {2019}, pages = {1-22}, DOI = {10.22210/suvlin.2019.087.08}, keywords = {dvojezi\v{c}nost, hrvatski jezik, engleski jezik kao lingua franca, leksi\v{c}ki pristup, mentalni leksikon}, journal = {Suvremena lingvistika}, doi = {10.22210/suvlin.2019.087.08}, volume = {45}, number = {87}, issn = {0586-0296}, title = {Leksi\v{c}ki pristup hrvatskih govornika engleskog s razli\v{c}itim razinama jezi\v{c}nog znanja}, keyword = {dvojezi\v{c}nost, hrvatski jezik, engleski jezik kao lingua franca, leksi\v{c}ki pristup, mentalni leksikon} }
@article{article, author = {Bogunovi\'{c}, Irena and \'{C}oso, Bojana}, year = {2019}, pages = {1-22}, DOI = {10.22210/suvlin.2019.087.08}, keywords = {dvojezi\v{c}nost, hrvatski jezik, engleski jezik kao lingua franca, leksi\v{c}ki pristup, mentalni leksikon}, journal = {Suvremena lingvistika}, doi = {10.22210/suvlin.2019.087.08}, volume = {45}, number = {87}, issn = {0586-0296}, title = {Leksi\v{c}ki pristup hrvatskih govornika engleskog s razli\v{c}itim razinama jezi\v{c}nog znanja}, keyword = {dvojezi\v{c}nost, hrvatski jezik, engleski jezik kao lingua franca, leksi\v{c}ki pristup, mentalni leksikon} }

Časopis indeksira:


  • Web of Science Core Collection (WoSCC)
    • Emerging Sources Citation Index (ESCI)
  • Scopus


Citati:





    Contrast
    Increase Font
    Decrease Font
    Dyslexic Font