Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1016962

Komercijalizacija kulturne baštine u turizmu


Dujmović, Mauro
Komercijalizacija kulturne baštine u turizmu // Socijalna ekologija : časopis za ekološku misao i sociologijska istraživanja okoline, 28 (2019), 2; 145-161 (međunarodna recenzija, pregledni rad, znanstveni)


CROSBI ID: 1016962 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Komercijalizacija kulturne baštine u turizmu
(Commercialization of cultural heritage in tourism)

Autori
Dujmović, Mauro

Izvornik
Socijalna ekologija : časopis za ekološku misao i sociologijska istraživanja okoline (1330-0113) 28 (2019), 2; 145-161

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni

Ključne riječi
komercijalizacija ; komodifikacija ; turizam ; turizam naslijeđa ; turizam specijalnog interesa ; masovni turizam ; autentičnost
(commercialization ; commodification ; tourism ; heritage tourism ; special interest tourism ; mass tourism ; authenticity)

Sažetak
U postmodernom društvu turizam postaje roba namijenjena potrošnji. Povijest, vrijeme i prostor, kao aspekti kulture, pretvaraju se u robu namijenjenu tržištu. U općoj merkantilizaciji stvarnosti, sve se vrednuje i prodaje kroz prizmu turizma. Kultura je institucionalizirana, kategorizirana i spremna za uporabu, a tradicije se uprizoruju i oživljavaju. Međutim, nisu sva komercijalna dobra i usluge koje povećavaju stopu nacionalnog bruto proizvoda, objektivno prikladna za pojedince, društvo i prirodu. Turizam bi komercijalizacijom i komodifikacijom kulture i načina života mogao uništiti autentičnost destinacija. Turizam mora, uz ekonomsku, imati i sadržajnu komponentu, onu koja će ljudima omogućiti produktivno, korisno, kulturno, sadržajno odmaranje ; nešto što će im omogućiti afirmaciju njihovih stvaralačkih sposobnosti i interesa te unaprijediti ličnost. Zato je potrebno razvijati selektivne oblike turizma, tzv. turizam specijalnog interesa da bismo obogatili i oplemenili masovni turizam, proširili strukturu i produžili vremenski ciklus ponude.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Sociologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Sveučilište Jurja Dobrile u Puli

Profili:

Avatar Url Mauro Dujmović (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

hrcak.srce.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Dujmović, Mauro
Komercijalizacija kulturne baštine u turizmu // Socijalna ekologija : časopis za ekološku misao i sociologijska istraživanja okoline, 28 (2019), 2; 145-161 (međunarodna recenzija, pregledni rad, znanstveni)
Dujmović, M. (2019) Komercijalizacija kulturne baštine u turizmu. Socijalna ekologija : časopis za ekološku misao i sociologijska istraživanja okoline, 28 (2), 145-161.
@article{article, author = {Dujmovi\'{c}, Mauro}, year = {2019}, pages = {145-161}, keywords = {komercijalizacija, komodifikacija, turizam, turizam naslije\dja, turizam specijalnog interesa, masovni turizam, autenti\v{c}nost}, journal = {Socijalna ekologija : \v{c}asopis za ekolo\v{s}ku misao i sociologijska istra\v{z}ivanja okoline}, volume = {28}, number = {2}, issn = {1330-0113}, title = {Komercijalizacija kulturne ba\v{s}tine u turizmu}, keyword = {komercijalizacija, komodifikacija, turizam, turizam naslije\dja, turizam specijalnog interesa, masovni turizam, autenti\v{c}nost} }
@article{article, author = {Dujmovi\'{c}, Mauro}, year = {2019}, pages = {145-161}, keywords = {commercialization, commodification, tourism, heritage tourism, special interest tourism, mass tourism, authenticity}, journal = {Socijalna ekologija : \v{c}asopis za ekolo\v{s}ku misao i sociologijska istra\v{z}ivanja okoline}, volume = {28}, number = {2}, issn = {1330-0113}, title = {Commercialization of cultural heritage in tourism}, keyword = {commercialization, commodification, tourism, heritage tourism, special interest tourism, mass tourism, authenticity} }

Časopis indeksira:


  • Scopus





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font