Pregled bibliografske jedinice broj: 1016770
OSNOVNO ŠKOLSTVO NARODNE REPUBLIKE HRVATSKE (1945. – 1952.)
OSNOVNO ŠKOLSTVO NARODNE REPUBLIKE HRVATSKE (1945. – 1952.), 2015., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet u Rijeci, Rijeka
CROSBI ID: 1016770 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
OSNOVNO ŠKOLSTVO NARODNE REPUBLIKE HRVATSKE (1945. – 1952.)
(PRIMARY SCHOOL OF THE PEOPLE'S REPUBLIC OF CROATIA (1945 - 1952))
Autori
Španić, Ivana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Filozofski fakultet u Rijeci
Mjesto
Rijeka
Datum
15.07
Godina
2015
Stranica
45
Mentor
Dukovski, Darko
Ključne riječi
osnovno školstvo, Narodna Republika Hrvatska, politizacija, nastavni plan i program, religija
(primary education, People's Republic of Croatia, politicization, curriculum, religion)
Sažetak
Rad donosi opći pregled razvojnoga tijeka osnovnoga školstva Narodne Republike Hrvatske u razdoblju od 1945. do 1952. godine. Naime, neposredno razdoblje nakon Drugoga svjetskog rata obilježeno je društvenim promjena, čiji je utjecaj vidljiv i u razvoju hrvatskoga osnovnog školstva. U prvome dijelu rada, posvećenome problemima osnovnoškolske infrastrukture, pažnja će se usmjeriti na potrebu izgradnje novih školskih zgrada, obnovu postojećih, kao i na probleme unutrašnjega uređenja škole u vidu nedostatka namještaja i nastavnih sredstava. Nadalje, osim prikaza društvene uloga nastavnika, problema njihove nedovoljne stručnosti, rad također donosi tijek nastanka i djelovanje sindikata nastavnika. U idućem će se dijelu pokušati dati uvid u nastavni plan i program škola, odnosno njegove izmjene, a sve kroz prizmu utjecaja društvene situacije na prostorima Narodne Republike Hrvatske neposredno nakon Drugoga svjetskog rata. Rad donosi i sažeti prikaz prosvjetne politike komunističke vlasti prema religiji, odnosno pitanju vjeronauka u osnovnim školama. Posljednji dio rada posvećen je politizaciji školstva, prikazu djelovanja pionirske organizacije, kao i ulozi političke vlasti u redefiniranju školskih praznika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Povijest, Etnologija i antropologija