Pregled bibliografske jedinice broj: 1016719
Fenomen reality televizije : od zabave do edukacije
Fenomen reality televizije : od zabave do edukacije // Communication Management Review, 04 (2019), 01; 248-269 (međunarodna recenzija, prethodno priopćenje, znanstveni)
CROSBI ID: 1016719 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Fenomen reality televizije : od zabave do edukacije
(Phenomenology of reality TV : from fun and showbiz of life to education)
Autori
Blažević, Nensi ; Bušić, Jana ; Odak Krasić, Stana
Izvornik
Communication Management Review (2459-590X) 04
(2019), 01;
248-269
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni
Ključne riječi
mediji ; televizija ; reality programi ; zabavni i edukativni sadržaji
(media ; televizija ; reality programs ; fun and education contents)
Sažetak
Reality televizija postala je društveni fenomen. Predmet je brojnih rasprava i analiza jer je jedan od najgledanijih televizijskih sadržaja, a izaziva oprečna mišljenja: neki je pasionirano gledaju i u njoj pronalaze zabavu te bijeg od stvarnosti, a drugi pak zaziru od same pomisli na takav sadržaj. Reality programi mogu sadržavati neprimjerene sadržaje za sudionike i gledatelje svih uzrasta, ali mogu biti i edukativni. Uz vrlo popularne reality emisije poput Skrivene kamere i Big Brothera , manje su poznate one emisije koje su svojedobno služile kao socijalni eksperimenti radi znanstvenih istraživanja, kao što je promatranje ponašanja ljudi u zatvorenim zajednicama. Iako su istovremeno šokantni većini ljudi, takvi realityji sadrže i edukativne elemente. U ovome se radu metodom ankete istražuje mogu li reality programi, osim što su zabavni, biti i edukativni. Također, analizira se zašto ljudi gledaju takve sadržaje i identificiraju se s njima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti