Pregled bibliografske jedinice broj: 1016663
Socio-emocionalne osobitosti darovitih i moguće poteškoće
Socio-emocionalne osobitosti darovitih i moguće poteškoće // Varaždinski učitelj-digitalni stručni časopis za odgoj i obrazovanje, 2 (2019), 2; 109-120 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, ostalo)
CROSBI ID: 1016663 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Socio-emocionalne osobitosti darovitih i moguće poteškoće
(Socio-emotional peculiarities of the gifted and possible difficulties)
Autori
Skupnjak, Draženka
Izvornik
Varaždinski učitelj-digitalni stručni časopis za odgoj i obrazovanje (2623-7237) 2
(2019), 2;
109-120
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, ostalo
Ključne riječi
darovitost, socio-emocionalne osobitosti, razvoj, poteškoće
(giftedness, socio-emotional characteristics, development, difficulties)
Sažetak
Darovitost je složen i višeslojan konstrukt te su razvijene brojne konceptualizacije toga pojma, a uz različita shvaćanja o osobitostima darovitih mijenjale su se i njegove definicije. U razumijevanju darovitosti najčešće se koristi Renzullijeva definicija koja objašnjava da se darovitost odražava u interakciji triju osnovnih grupa osobina: iznadprosječne opće/specifične sposobnosti, izuzetna predanost zadatku i velik stupanj kreativnosti. Istraživanja darovitosti uglavnom su usmjerena na kognitivne varijable darovitih, a manje pažnje posvećuje se njihovim socijalnim i emocionalnim potrebama. Iako je socio- emocionalni razvoj darovite djece više sličan nego različit od razvoja djece iz opće populacije, postoje neke osobitosti zbog kojih je potrebno posvetiti dodatnu pažnju ovom aspektu njihova razvoja. Mogući nesklad između kognitivnog i socio-emocionalnog razvoja može postati uzrokom poteškoća u funkcioniranju mladog darovitog bića. Pravodobno osvješćivanje i prepoznavanje različitih razvojnih potreba te pravovremeno pružanje pomoći darovitim učenicima u prevladavanju socio-emocionalnih poteškoća, glavni su preduvjeti ostvarivanja njihovih punih potencijala.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)