Pregled bibliografske jedinice broj: 1016605
Populacijska perspektiva - visokoškolski odabiri hrvatskih srednjoškolaca u razdoblju od 2010. do 2017. godine
Populacijska perspektiva - visokoškolski odabiri hrvatskih srednjoškolaca u razdoblju od 2010. do 2017. godine // Što nakon srednje? Želje, planovi i stavovi hrvatskih srednjoškolaca / Ristić Dedić, Zrinka ; Jokić, Boris (ur.).
Zagreb: Agencija za znanost i visoko obrazovanje (AZVO), 2019. str. 136-185
CROSBI ID: 1016605 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Populacijska perspektiva - visokoškolski odabiri hrvatskih srednjoškolaca u razdoblju od 2010. do 2017. godine
(Population perspective - higher education choices of Croatian upper secondary school students in the period from 2010 to 2017)
Autori
Šabić, Josip
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Što nakon srednje? Želje, planovi i stavovi hrvatskih srednjoškolaca
Urednik/ci
Ristić Dedić, Zrinka ; Jokić, Boris
Izdavač
Agencija za znanost i visoko obrazovanje (AZVO)
Grad
Zagreb
Godina
2019
Raspon stranica
136-185
ISBN
978-953-7584-16-0
Ključne riječi
obrazovne aspiracije ; srednja škola
(educational aspirations ; upper secondary school)
Sažetak
U ovom se poglavlju na populacijskim podacima analiziraju i razmatraju učestalosti odabira i upisa studijskih programa učenika iz različitih srednjoškolskih programa, s posebnim naglaskom na razlike među generacijama koje su srednju školu završile 2010., 2015. i 2017. godine. Konkretnije, u poglavlju se razmatraju sljedeći istraživački problemi: 1. Koja su znanstvena i umjetnička područja i polja unutar kojih učenici iz različitih srednjoškolskih programa najčešće odabiru i upisuju studijske programe? Odgovaraju li područja i polja odabranih i upisanih studijskih programa profilu srednjoškolskih programa iz kojih učenici dolaze? 2. Postoje li među učenicima završnih razreda srednjih škola iz različitih generacija razlike u čestoći odabira i čestoći upisa studijskih programa iz različitih znanstvenih i umjetničkih područja i polja, s posebnim naglaskom na znanstvena i umjetnička polja koja odgovaraju profilu srednjoškolskog programa iz kojeg učenici dolaze? 3. Postoje li među učenicima završnih razreda srednjih škola iz različitih generacija razlike u čestoći upisa studijskih programa prema vrsti studija (redovni i izvanredni studij), tipu studija (sveučilišni i stručni studij) i nositelju studija (javna sveučilišta, javna veleučilišta i visoke škole, privatna visoka učilišta)? 4. Kolika je uspješnost upisa studijskih programa iz različitih znanstvenih i umjetničkih polja koju postižu učenici pojedinih srednjoškolskih programa? Pritom je poseban naglasak stavljen na uspješnost upisa studijskih programa unutar znanstvenih i umjetničkih polja koja su učenici pojedinoga srednjoškolskog programa najčešće birali, kao i unutar znanstvenih i umjetničkih polja koja najbolje odgovaraju profilu srednjoškolskog programa iz kojeg učenici dolaze.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)