Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1016522

Nastava matematike usmjerena na učenika


Moslavac Bičvić, Diana; Filipov, Mia; Budić, Marta
Nastava matematike usmjerena na učenika // Međunarodna znanstvena konferencija Didaktički izazovi III: didaktička retrospektiva i perspektiva Kamo i kako dalje? / Peko, Anđelka ; Dubovicki, Snježana ; Varga, Rahaela ; Huljev, Antonija (ur.).
Osijek, 2019. str. 96-97 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 1016522 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Nastava matematike usmjerena na učenika
(Learner-Centered Mathematics Instruction)

Autori
Moslavac Bičvić, Diana ; Filipov, Mia ; Budić, Marta

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
Međunarodna znanstvena konferencija Didaktički izazovi III: didaktička retrospektiva i perspektiva Kamo i kako dalje? / Peko, Anđelka ; Dubovicki, Snježana ; Varga, Rahaela ; Huljev, Antonija - Osijek, 2019, 96-97

ISBN
978-953-6965-82-3

Skup
Didaktički izazovi III : didaktička retrospektiva i perspektiva - Kamo i kako dalje?

Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 16.05.2019. - 17.05.2019

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
Kvalitetna nastava ; nastava matematike ; nastava usmjerena na učenika ; rezultati PISA i TIMSS istraživanja ; stručno usavršavanje
(High-quality instruction ; Mathematics instruction ; Learner-centred instruction ; Results of PISA and TIMSS studies ; Professional development)

Sažetak
Promišljajući o kvalitetnoj školi i nastavi matematike te konkretizirajući tu problematiku, pozornost je posvećena nastavi matematike usmjerenoj na učenika. Nastava usmjerena na učenika ona je u kojoj učitelj spoznaje svoju ulogu pokretača učeničke radoznalosti, u kojoj shvaća važnost problemsko- stvaralačkog pristupa nastavi i u kojoj svojim primjerom navodi učenike na samostalnu istraživačku aktivnost. Tako postavljena nastava za cilj ima aktualizirati odgojno-obrazovne potrebe i interese učenika, i to, između ostaloga, osiguravajući mu razvijanje funkcionalne matematičke pismenosti. Nadalje, razmatra se razlika između toga didaktičkoga koncepta u odnosu na razrednu i predmetnu nastavu, pri čemu se u obzir uzimaju rezultati PISA i TIMSS istraživanja koji svjedoče o razlici uspješnosti učenja između tih dviju razina obrazovanja. Naime, ta istraživanja ukazuju na pad u rezultatima učenja u predmetnoj nastavi, što može biti uvjetovano smanjenjem individualnoga pristupa. U radu će se analizom rezultata tih istraživanja pokušati doći do mogućih razloga razlika u rezultatima naših 10-godišnjih i 15-godišnjih učenika obuhvaćenih istraživanjem. O kvalitetnoj nastavi matematike ne može se govoriti ako je posrijedi puko usvajanje propisanih nastavnih sadržaja. Nužno je ukazivati na važnost stvaralaštva u nastavi što podrazumijeva iznalaženje vlastitih rješenja koja odgovaraju potrebama vlastite nastave umjesto primjene već gotovih postupaka. Također, naglasak bi valjalo staviti na aktivno, suradničko i iskustveno učenje uvažavajući učeničke matematičke sposobnosti i interese. Sve to za cilj ima pospješiti cjelovit razvoj učenika kao i pobuditi pozitivan odnos prema matematici kod njih. Zato valja sagledati važnost stručnoga usavršavanja učitelja koje počiva na njihovu aktivnom učenju i spremnosti na uvođenje promjena u vlastitoj praksi provođenjem akcijskih istraživanja. Pritom je učitelj nositelj stvaralačkoga procesa te najvažnija figura u ostvarivanju nastave usmjerene na učenika.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Matematika, Interdisciplinarne prirodne znanosti, Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
HRZZ-IP-2018-01-8363 - Stručno usavršavanje učitelja u funkciji unapređenja rezultata učenja učenika osnovne škole u prirodoslovnom i matematičkom području (SURFPRIMA) (Bognar, Branko, HRZZ - 2018-01) ( CroRIS)

Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek

Profili:

Avatar Url Diana Moslavac Bičvić (autor)

Avatar Url Mia Filipov (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Moslavac Bičvić, Diana; Filipov, Mia; Budić, Marta
Nastava matematike usmjerena na učenika // Međunarodna znanstvena konferencija Didaktički izazovi III: didaktička retrospektiva i perspektiva Kamo i kako dalje? / Peko, Anđelka ; Dubovicki, Snježana ; Varga, Rahaela ; Huljev, Antonija (ur.).
Osijek, 2019. str. 96-97 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
Moslavac Bičvić, D., Filipov, M. & Budić, M. (2019) Nastava matematike usmjerena na učenika. U: Peko, A., Dubovicki, S., Varga, R. & Huljev, A. (ur.)Međunarodna znanstvena konferencija Didaktički izazovi III: didaktička retrospektiva i perspektiva Kamo i kako dalje?.
@article{article, author = {Moslavac Bi\v{c}vi\'{c}, Diana and Filipov, Mia and Budi\'{c}, Marta}, year = {2019}, pages = {96-97}, keywords = {Kvalitetna nastava, nastava matematike, nastava usmjerena na u\v{c}enika, rezultati PISA i TIMSS istra\v{z}ivanja, stru\v{c}no usavr\v{s}avanje}, isbn = {978-953-6965-82-3}, title = {Nastava matematike usmjerena na u\v{c}enika}, keyword = {Kvalitetna nastava, nastava matematike, nastava usmjerena na u\v{c}enika, rezultati PISA i TIMSS istra\v{z}ivanja, stru\v{c}no usavr\v{s}avanje}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }
@article{article, author = {Moslavac Bi\v{c}vi\'{c}, Diana and Filipov, Mia and Budi\'{c}, Marta}, year = {2019}, pages = {96-97}, keywords = {High-quality instruction, Mathematics instruction, Learner-centred instruction, Results of PISA and TIMSS studies, Professional development}, isbn = {978-953-6965-82-3}, title = {Learner-Centered Mathematics Instruction}, keyword = {High-quality instruction, Mathematics instruction, Learner-centred instruction, Results of PISA and TIMSS studies, Professional development}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font