Pregled bibliografske jedinice broj: 1016522
Nastava matematike usmjerena na učenika
Nastava matematike usmjerena na učenika // Međunarodna znanstvena konferencija Didaktički izazovi III: didaktička retrospektiva i perspektiva Kamo i kako dalje? / Peko, Anđelka ; Dubovicki, Snježana ; Varga, Rahaela ; Huljev, Antonija (ur.).
Osijek, 2019. str. 96-97 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1016522 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Nastava matematike usmjerena na učenika
(Learner-Centered Mathematics Instruction)
Autori
Moslavac Bičvić, Diana ; Filipov, Mia ; Budić, Marta
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Međunarodna znanstvena konferencija Didaktički izazovi III: didaktička retrospektiva i perspektiva Kamo i kako dalje?
/ Peko, Anđelka ; Dubovicki, Snježana ; Varga, Rahaela ; Huljev, Antonija - Osijek, 2019, 96-97
ISBN
978-953-6965-82-3
Skup
Didaktički izazovi III : didaktička retrospektiva i perspektiva - Kamo i kako dalje?
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 16.05.2019. - 17.05.2019
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
Kvalitetna nastava ; nastava matematike ; nastava usmjerena na učenika ; rezultati PISA i TIMSS istraživanja ; stručno usavršavanje
(High-quality instruction ; Mathematics instruction ; Learner-centred instruction ; Results of PISA and TIMSS studies ; Professional development)
Sažetak
Promišljajući o kvalitetnoj školi i nastavi matematike te konkretizirajući tu problematiku, pozornost je posvećena nastavi matematike usmjerenoj na učenika. Nastava usmjerena na učenika ona je u kojoj učitelj spoznaje svoju ulogu pokretača učeničke radoznalosti, u kojoj shvaća važnost problemsko- stvaralačkog pristupa nastavi i u kojoj svojim primjerom navodi učenike na samostalnu istraživačku aktivnost. Tako postavljena nastava za cilj ima aktualizirati odgojno-obrazovne potrebe i interese učenika, i to, između ostaloga, osiguravajući mu razvijanje funkcionalne matematičke pismenosti. Nadalje, razmatra se razlika između toga didaktičkoga koncepta u odnosu na razrednu i predmetnu nastavu, pri čemu se u obzir uzimaju rezultati PISA i TIMSS istraživanja koji svjedoče o razlici uspješnosti učenja između tih dviju razina obrazovanja. Naime, ta istraživanja ukazuju na pad u rezultatima učenja u predmetnoj nastavi, što može biti uvjetovano smanjenjem individualnoga pristupa. U radu će se analizom rezultata tih istraživanja pokušati doći do mogućih razloga razlika u rezultatima naših 10-godišnjih i 15-godišnjih učenika obuhvaćenih istraživanjem. O kvalitetnoj nastavi matematike ne može se govoriti ako je posrijedi puko usvajanje propisanih nastavnih sadržaja. Nužno je ukazivati na važnost stvaralaštva u nastavi što podrazumijeva iznalaženje vlastitih rješenja koja odgovaraju potrebama vlastite nastave umjesto primjene već gotovih postupaka. Također, naglasak bi valjalo staviti na aktivno, suradničko i iskustveno učenje uvažavajući učeničke matematičke sposobnosti i interese. Sve to za cilj ima pospješiti cjelovit razvoj učenika kao i pobuditi pozitivan odnos prema matematici kod njih. Zato valja sagledati važnost stručnoga usavršavanja učitelja koje počiva na njihovu aktivnom učenju i spremnosti na uvođenje promjena u vlastitoj praksi provođenjem akcijskih istraživanja. Pritom je učitelj nositelj stvaralačkoga procesa te najvažnija figura u ostvarivanju nastave usmjerene na učenika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Matematika, Interdisciplinarne prirodne znanosti, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
HRZZ-IP-2018-01-8363 - Stručno usavršavanje učitelja u funkciji unapređenja rezultata učenja učenika osnovne škole u prirodoslovnom i matematičkom području (SURFPRIMA) (Bognar, Branko, HRZZ - 2018-01) ( CroRIS)
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek