Pregled bibliografske jedinice broj: 1016510
ZAJEDNO RASTEMO – KOMPETENCIJE DJETETA ZA CJELOŽIVOTNO UČENJE
ZAJEDNO RASTEMO – KOMPETENCIJE DJETETA ZA CJELOŽIVOTNO UČENJE / Višnjić Jevtić, Adrijana (ur.). Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu ; Dječji vrtić Cvrčak, 2019 (zbornik)
CROSBI ID: 1016510 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
ZAJEDNO RASTEMO – KOMPETENCIJE DJETETA ZA CJELOŽIVOTNO UČENJE
(Grow up together - Child's competences for long life learning)
Urednik/ci
Višnjić Jevtić, Adrijana
Vrsta, podvrsta i kategorija knjige
Uredničke knjige, zbornik, strucna
Izdavač
Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu ; Dječji vrtić Cvrčak
Grad
Zagreb
Godina
2019
Stranica
166
ISBN
978-953-8115-64-6
Ključne riječi
dijete ; djetinjstvo ; kompetencije ; rani i predškolski odgoj i obrazovanje
(child ; childhood ; competences ; early childhood education)
Sažetak
Zbornik radova daje pregled stručnih i znanstvenih radova predstavljenih na Danima predškolskoga odgoja „Zajedno rastemo – kompetencije djeteta za cjeloživotno učenje”. U radovima je zastupljeno svih osam kompetencija. Komunikacijska kompetencija zastupljena je u radovima autorica Glavina, Bacinger Klobučarić, Sabo i Kežman Pričaonica te radu autorica Pergar i Karadža Važnost čitanja u predškolsko doba. Autorice Tadić i Jelenaca bavile su se matematičkom kompetencijom u radu Razvoj matematičke kompetencije djeteta rane dobi. Glazbeno i likovno izražavanje razmatrani su u radovima Rodne razlike u likovnom izražavanju djece predškolske dobi autorica Buktenica i Grgasović te Od glazbenih preferencija do glazbenih kompetencija autorica Matahlija i Turković. Socijalna i građanska kompetencija razmatrane su na različite načine. Projektno učenje djece prikazano je u radovima Uvažavanje raazličitosti autorica Bratković Aračić, Cvetkovski i Pađen i Zavičaj kao mjera i bogatstvo u dječjem vrtiću „Rapčići” Žminj autorica Kalčić, Jedrejčić i Paulinić Bakša. Autorica Fotez u radu Čudnovati svijet bajki u funkciji socijalne kompetencije predškolskoga djeteta promišljala je ulogu bajke u razvoju socijalne kompetencije, dok su autorice Tatalović Vorkapić i Polanec razmatrale socijalnu i emocionalnu dobrobit djeteta u radu pod naslovom Kojim igrama olakšati prijelaz i prilagodbu u dječjem vrtiću? – Podrška socioemocionalnoj dobrobiti djece rane i predškolske dobi. Propitivanje dobrobiti prisutno je i u radu Razvoj dječjih kompetencija kroz jačanje psihološke otpornosti djece autorice Tatjane Žižek. Digitalnoj kompetenciji pristupilo se s aspekta sadržaja u radu autorica Tokić i Rogulj RTL kockica – analiza televizijskoga programa. Autori su se bavili poticajnim okruženjem i različitim strategijama učenja u radovima Pogled kroz povećalo – uloga prirodnoga materijala u poticanju senzomotoričkoga razvoja, autora Buhača, Kesegić i Bilandžić te Pokretljivi prsti – pokretljiv um autorica Gregl i Hozmec. Polazeći od pretpostavke da je svako dijete potencijalno darovito, autorice Horvatić, Šačić, Jambrešić i Bertović Kroflin promišljale su načine poticanja kompetencija darovite djece u radu Poticanje razvoja kompetencija djece područno specifične darovitosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)