Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1016467

Transkulturalne dimenzije kurikuluma


Matoš, Nikolina
Transkulturalne dimenzije kurikuluma // Pedagogijska istraživanja, 10 (2013), 1; 149-160 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 1016467 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Transkulturalne dimenzije kurikuluma
(Transcultural dimensions of curriculum)

Autori
Matoš, Nikolina

Izvornik
Pedagogijska istraživanja (1334-7888) 10 (2013), 1; 149-160

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
transkulturalizam ; kultura ; identitet ; kurikulum ; odgoj i obrazovanje
(transculturalism, culture, identity, curriculum, education, upbringing)

Sažetak
Da se Bach rodio u Kongu umjesto u Saskoj, ne bi napisao ni takt korala ili sonate, premda možemo jednako tako biti sigurni da bi on svoje sunarodnjake nadmašio u nekoj glazbenoj formi (Kroeber, prema Bruneru, 2000). Neizbježno smo obilježeni okolnostima u kojima smo rođeni i odgajani i stoga slobodno možemo ustvrditi da je kultura čovjekova sudbina. Odgoj unutar određene kulture urezuje se u naše procese mišljenja: um stvara kulturu, ali i kultura stvara um. Čovjek zato treba biti svjestan o vlastitoj kulturnoj kondicioniranosti, pa tako i svojoj (prirodnoj) sklonosti da gleda na svijet iz vlastite perspektive. Ipak, sadašnji svijet se značajno razlikuje od onoga u kojemu su odrastale prethodne generacije: zakoračili smo u 21. stoljeće koje je već do sada obilježeno progresivnom globalizacijom. Kretanje, dodirivanje i stapanje različitih kultura dinamičnije je no ikad. Dok se multikulturalizam odnosi na suživot, a interkulturalizam na suodnos tih različitih kultura, transkulturalizam predstavlja još jedan korak dalje: kulture se prožimaju i stapaju, stvaraju se neokulture, kreiraju se novi (materijalni i nematerijalni) kulturni proizvodi. Da bi odgovorio na potrebe učenika 21. stoljeća, kurikulum treba sadržati transkulturalne dimenzije, odnosno one dimenzije koje će dopustiti istraživanje, ispitivanje i infiltriranje različitih (stranih, drugačijih) kultura, modificiranje i stvaranje novih identiteta, te usvajanje kultura izbora.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Muzička akademija, Zagreb

Profili:

Avatar Url Nikolina Matoš (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada hrcak.srce.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Matoš, Nikolina
Transkulturalne dimenzije kurikuluma // Pedagogijska istraživanja, 10 (2013), 1; 149-160 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
Matoš, N. (2013) Transkulturalne dimenzije kurikuluma. Pedagogijska istraživanja, 10 (1), 149-160.
@article{article, author = {Mato\v{s}, Nikolina}, year = {2013}, pages = {149-160}, keywords = {transkulturalizam, kultura, identitet, kurikulum, odgoj i obrazovanje}, journal = {Pedagogijska istra\v{z}ivanja}, volume = {10}, number = {1}, issn = {1334-7888}, title = {Transkulturalne dimenzije kurikuluma}, keyword = {transkulturalizam, kultura, identitet, kurikulum, odgoj i obrazovanje} }
@article{article, author = {Mato\v{s}, Nikolina}, year = {2013}, pages = {149-160}, keywords = {transculturalism, culture, identity, curriculum, education, upbringing}, journal = {Pedagogijska istra\v{z}ivanja}, volume = {10}, number = {1}, issn = {1334-7888}, title = {Transcultural dimensions of curriculum}, keyword = {transculturalism, culture, identity, curriculum, education, upbringing} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font