Pregled bibliografske jedinice broj: 1016465
Kurikulumski pristup glazbenom obrazovanju u Hrvatskoj
Kurikulumski pristup glazbenom obrazovanju u Hrvatskoj // Napredak (Zagreb), 158 (2017), 1/2; 143-164 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1016465 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kurikulumski pristup glazbenom obrazovanju u Hrvatskoj
(Curricular approach to music education in Croatia)
Autori
Matoš, Nikolina
Izvornik
Napredak (Zagreb) (1330-0059) 158
(2017), 1/2;
143-164
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
glazbeno obrazovanje ; učenje glazbe ; kurikulumski pristup ; oblikovanje kurikuluma
(music education, learning music, curricular approach, curriculum shaping)
Sažetak
Cilj ovoga rada ispitati je i prikazati obilježja glazbenoobrazovnog sustava u Hrvatskoj, s posebnim osvrtom na osnovnoškolsku razinu. U teorijskom je dijelu rada glazbeno obrazovanje analizirano iz kurikulumske perspektive, komparacijom obilježja različitih kurikulumskih teorija i ideologija te koncepata, tipova i vrsta kurikuluma. Na temelju postojećih podataka, uspoređeni su glazbenoobrazovni sustavi u Hrvatskoj i pojedinim europskim državama. U empirijskom su dijelu, provedbom anketnog upitnika, ispitani stavovi učitelja/nastavnika glazbenih škola i studenata glazbe o obilježjima osnovnog glazbenog obrazovanja u Hrvatskoj. Dobiveni podatci rezultirali su preispitivanjem svrhe i uloge osnovnih glazbenih škola, prijedlozima za sadržajne i organizacijske promjene u sustavu prema europskim primjerima dobre prakse i naposljetku, smjernicama za oblikovanje kurikuluma osnovnog glazbenog obrazovanja prema znanstveno utvrđenim načelima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Glazbena umjetnost, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)