Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1016464

Razine vrednovanja glazbenog djela kao izazov za kurikulum nastave glazbe


Matoš, Nikolina; Čorić, Ana
Razine vrednovanja glazbenog djela kao izazov za kurikulum nastave glazbe // Zbornik radova Desetog međunarodnog simpozija „Muzika u društvu“ / Bosnić, A. ; Hukić, N. (ur.).
Sarajevo: Muzikološko društvo BiH, 2018. str. 87-101 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 1016464 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Razine vrednovanja glazbenog djela kao izazov za kurikulum nastave glazbe
(LEVELS OF MUSIC APPRECIATION AS A CHALLENGE FOR MUSIC CURRICULUM)

Autori
Matoš, Nikolina ; Čorić, Ana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Zbornik radova Desetog međunarodnog simpozija „Muzika u društvu“ / Bosnić, A. ; Hukić, N. - Sarajevo : Muzikološko društvo BiH, 2018, 87-101

Skup
10. Međunarodni simpozij "Muzika u društvu" = 10th International Symposium "Music in Society"

Mjesto i datum
Sarajevo, Bosna i Hercegovina, 20.10.2016. - 22.10.2016

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
slušanje glazbe ; vrednovanje glazbe ; poučavanje i učenje glazbe ; kurikulum nastave glazbe ; percepcija i recepcija glazbe
(listening to music, music appreciation, music teaching and learning process, music education curriculum, perception and reception of music)

Sažetak
Vrednovanje glazbenoga djela višeslojna je kompetencija koja uključuje percepciju i recepciju, ali i sloj znanja koji pospješuje razumijevanje glazbe u različitim kontekstima i uvjetima. Ovoj kompetenciji, koja za učenika ima kognitivni, gnoseologijski, psihološki, estetski i društveno-kulturni značaj, dosad nije posvećeno dovoljno pažnje. Proces vrednovanja započinje emocionalnim doživljajem i reakcijom na glazbu, pri čemu učenik postaje autentičnim subjektom koji glazbeno djelo prihvaća na sebi svojstven način. Nadogradnjom različitih slojeva znanja, učenik počinje vrednovati glazbeno djelo na višoj razini, procjenjujući njegovu kvalitetu i umjetničku vrijednost. Vrednovanje se proširuje na propitivanje intencije i invencije skladatelja, u smislu prenošenja umjetničke poruke i razrade glazbenih ideja. Poznavanje glazbenoga djela omogućuje i vrednovanje glazbene izvedbe: originalnosti i virtuoznosti interpretacije te primjerenosti izvedbe mjestu, vremenu, publici i namjeni. U ovome će se radu, temeljem pregleda relevantne literature, razmotriti razine vrednovanja glazbenog djela te pružiti smjernice za stjecanje ove kompetencije u odgojno- obrazovnom procesu.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Glazbena umjetnost, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Muzička akademija, Zagreb

Profili:

Avatar Url Nikolina Matoš (autor)

Avatar Url Ana Čorić (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada

Citiraj ovu publikaciju:

Matoš, Nikolina; Čorić, Ana
Razine vrednovanja glazbenog djela kao izazov za kurikulum nastave glazbe // Zbornik radova Desetog međunarodnog simpozija „Muzika u društvu“ / Bosnić, A. ; Hukić, N. (ur.).
Sarajevo: Muzikološko društvo BiH, 2018. str. 87-101 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Matoš, N. & Čorić, A. (2018) Razine vrednovanja glazbenog djela kao izazov za kurikulum nastave glazbe. U: Bosnić, A. & Hukić, N. (ur.)Zbornik radova Desetog međunarodnog simpozija „Muzika u društvu“.
@article{article, author = {Mato\v{s}, Nikolina and \v{C}ori\'{c}, Ana}, year = {2018}, pages = {87-101}, keywords = {slu\v{s}anje glazbe, vrednovanje glazbe, pou\v{c}avanje i u\v{c}enje glazbe, kurikulum nastave glazbe, percepcija i recepcija glazbe}, title = {Razine vrednovanja glazbenog djela kao izazov za kurikulum nastave glazbe}, keyword = {slu\v{s}anje glazbe, vrednovanje glazbe, pou\v{c}avanje i u\v{c}enje glazbe, kurikulum nastave glazbe, percepcija i recepcija glazbe}, publisher = {Muzikolo\v{s}ko dru\v{s}tvo BiH}, publisherplace = {Sarajevo, Bosna i Hercegovina} }
@article{article, author = {Mato\v{s}, Nikolina and \v{C}ori\'{c}, Ana}, year = {2018}, pages = {87-101}, keywords = {listening to music, music appreciation, music teaching and learning process, music education curriculum, perception and reception of music}, title = {LEVELS OF MUSIC APPRECIATION AS A CHALLENGE FOR MUSIC CURRICULUM}, keyword = {listening to music, music appreciation, music teaching and learning process, music education curriculum, perception and reception of music}, publisher = {Muzikolo\v{s}ko dru\v{s}tvo BiH}, publisherplace = {Sarajevo, Bosna i Hercegovina} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font