Pregled bibliografske jedinice broj: 1016464
Razine vrednovanja glazbenog djela kao izazov za kurikulum nastave glazbe
Razine vrednovanja glazbenog djela kao izazov za kurikulum nastave glazbe // Zbornik radova Desetog međunarodnog simpozija „Muzika u društvu“ / Bosnić, A. ; Hukić, N. (ur.).
Sarajevo: Muzikološko društvo BiH, 2018. str. 87-101 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1016464 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Razine vrednovanja glazbenog djela kao izazov za kurikulum nastave glazbe
(LEVELS OF MUSIC APPRECIATION AS A CHALLENGE FOR MUSIC CURRICULUM)
Autori
Matoš, Nikolina ; Čorić, Ana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Zbornik radova Desetog međunarodnog simpozija „Muzika u društvu“
/ Bosnić, A. ; Hukić, N. - Sarajevo : Muzikološko društvo BiH, 2018, 87-101
Skup
10. Međunarodni simpozij "Muzika u društvu" = 10th International Symposium "Music in Society"
Mjesto i datum
Sarajevo, Bosna i Hercegovina, 20.10.2016. - 22.10.2016
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
slušanje glazbe ; vrednovanje glazbe ; poučavanje i učenje glazbe ; kurikulum nastave glazbe ; percepcija i recepcija glazbe
(listening to music, music appreciation, music teaching and learning process, music education curriculum, perception and reception of music)
Sažetak
Vrednovanje glazbenoga djela višeslojna je kompetencija koja uključuje percepciju i recepciju, ali i sloj znanja koji pospješuje razumijevanje glazbe u različitim kontekstima i uvjetima. Ovoj kompetenciji, koja za učenika ima kognitivni, gnoseologijski, psihološki, estetski i društveno-kulturni značaj, dosad nije posvećeno dovoljno pažnje. Proces vrednovanja započinje emocionalnim doživljajem i reakcijom na glazbu, pri čemu učenik postaje autentičnim subjektom koji glazbeno djelo prihvaća na sebi svojstven način. Nadogradnjom različitih slojeva znanja, učenik počinje vrednovati glazbeno djelo na višoj razini, procjenjujući njegovu kvalitetu i umjetničku vrijednost. Vrednovanje se proširuje na propitivanje intencije i invencije skladatelja, u smislu prenošenja umjetničke poruke i razrade glazbenih ideja. Poznavanje glazbenoga djela omogućuje i vrednovanje glazbene izvedbe: originalnosti i virtuoznosti interpretacije te primjerenosti izvedbe mjestu, vremenu, publici i namjeni. U ovome će se radu, temeljem pregleda relevantne literature, razmotriti razine vrednovanja glazbenog djela te pružiti smjernice za stjecanje ove kompetencije u odgojno- obrazovnom procesu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Glazbena umjetnost, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Muzička akademija, Zagreb