Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1016406

Zbornik učeničkih radova „Sigurno na željezničko‐cestovnom prijelazu“


Zbornik učeničkih radova „Sigurno na željezničko‐cestovnom prijelazu“ / Barić, Danijela (ur.). Zagreb: Fakultet prometnih znanosti Sveučilišta u Zagrebu, 2017 (zbornik)


CROSBI ID: 1016406 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Zbornik učeničkih radova „Sigurno na željezničko‐cestovnom prijelazu“
(Proceedings of the student paper "Safely at the level crossing")

Urednik/ci
Barić, Danijela

Vrsta, podvrsta i kategorija knjige
Uredničke knjige, zbornik, ostalo

Izdavač
Fakultet prometnih znanosti Sveučilišta u Zagrebu

Grad
Zagreb

Godina
2017

Stranica
125

ISBN
978-953-243-092-9

Ključne riječi
sigurnost, željezničko-cestovni prijelaz
(safety, level-crosssing)

Sažetak
Fakultet prometnih znanosti i HŽ Infrastruktura već drugu godinu provode projekt Implementacija mjera za povećanje sigurnosti najranjivijih sudionika u prometu na željezničko-cestovnim prijelazima u okviru Nacionalnog programa sigurnosti cestovnog prometa Republike Hrvatske 2011. – 2020. godine. Fakultet prometnih znanosti nositelj je projekta, a HŽ Infrastruktura d.o.o. s preventivno-edukativnom akcijom Vlak je uvijek brži partner je na projektu. Detaljnije su informacije o projektu vidljive na mrežnoj stranici projekta, na poveznici http://www.fpz.unizg.hr/projekt-sigurnost-na-zcp/ . Željezničko-cestovnim prijelazom u razini naziva se mjesto prijelaza cestovne prometnice preko željezničke pruge ili industrijskoga kolosijeka, odnosno, građevinski gledano, mjesto križanja kolnika i gornjega ruba tračnice. Prema tomu, željezničko-cestovni prijelaz mjesto je neposrednoga sučeljavanja željezničkoga i cestovnoga prometa pa s gledišta sigurnosti predstavlja potencijalnu točku visokoga rizika. Više od 90 % nesreća prouzrokovali su nesavjesni sudionici cestovnoga prometa koji se nisu (svjesno ili nesvjesno) pridržavali prometnih pravila. U Republici Hrvatskoj na mreži željezničkih pruga ukupno je 1519 željezničko-cestovnih prijelaza. Ciljem je projekta doprinijeti smanjenju rizičnoga ponašanja najranjivijih sudionika u prometu i broja stradalih, odnosno povećanju njihove svijesti o posljedicama rizičnoga ponašanja na željezničko-cestovnim prijelazima. Skupini najranjivijih sudionika u prometu pripadaju djeca, pješaci, biciklisti, motociklisti, starije osobe i osobe s invaliditetom. Ovim zajedničkim projektom Fakultet prometnih znanosti i HŽ Infrastruktura žele doprinijeti povećanju svijesti najranjivijih sudionika u prometu o posljedicama rizičnoga ponašanja na željezničko-cestovnim prijelazima koje bi trebalo doprinijeti povećanju sigurnosti i smanjenju rizičnoga ponašanja, te u konačnici smanjenju broja stradalih na željezničko-cestovnim prijelazima. U svrhu edukacije najranjivijih sudionika u prometu o sigurnosti na željezničko-cestovnim prijelazima, ali i općenito o sigurnosti u prometu i posljedicama nepoštivanja prometnih propisa i pravila, provodimo brojne aktivnosti u okviru mjera projekta („Sigurnost započinje s tobom”, „Vaše je mišljenje bitno”, „Mjesec knjige”, „Savjestan vozač”, „Društvene mreže”, „Mediji” i dr.), a za neke smo od njih dobili i priznanja na međunarodnoj razini. Kako djeca pripadaju skupini najranjivijih sudionika u prometu, značajan smo broj aktivnosti posvetili upravo njima kako bismo ih našim edukativnim predavanjima i radionicama koje za njih organiziramo potaknuli da i sami aktivno sudjeluju u projektu i time daju svoj doprinos sigurnosti na željezničko-cestovnim prijelazima, ali i prometu općenito. Stoga smo objavili natječaj Sigurno na željezničko-cestovnom prijelazu kojim smo pozvali učenike osnovnih škola da izrade kratku priču ili pjesmu na temu sigurnosti u prometu. Time smo ih željeli potaknuti da svojim literarnim radovima aktivno sudjeluju u projektu. Natječaj je zaključen s datumom završetka školske godine, pristiglo je 47 radova koje je ocijenilo stručno povjerenstvo. Učenici su doista uložili puno truda, pokazali su kako promišljaju o vlastitoj sigurnosti u prometu, a vjerodostojnosti njihovih uradaka uvelike doprinosi i činjenica kako mnogi od učenika čiji su radovi pristigli na natječaj svakodnevno na putu do škole prelaze željezničko-cestovni prijelaz. Svojim su radovima potvrdili osviještenost u prometu te tako dali i vlastiti doprinos poboljšanju prometne kulture sudionika u prometu i smanjenju nesreća. Stoga će ovaj Zbornik njihovih radova biti darovan svim osnovnim školama u Republici Hrvatskoj kao podsjetnik na važnost stalnoga osvješćivanja djece i mladih o potrebi pojačane pozornosti pri sudjelovanju u prometu.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Tehnologija prometa i transport



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Fakultet prometnih znanosti, Zagreb

Profili:

Avatar Url Danijela Barić (urednik)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada www.hzinfra.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Zbornik učeničkih radova „Sigurno na željezničko‐cestovnom prijelazu“ / Barić, Danijela (ur.). Zagreb: Fakultet prometnih znanosti Sveučilišta u Zagrebu, 2017 (zbornik)
Barić, D. (ur.) (2017) Zbornik učeničkih radova „Sigurno na željezničko‐cestovnom prijelazu“. Zagreb, Fakultet prometnih znanosti Sveučilišta u Zagrebu.
@book{book, editor = {Bari\'{c}, D.}, year = {2017}, pages = {125}, keywords = {sigurnost, \v{z}eljezni\v{c}ko-cestovni prijelaz}, isbn = {978-953-243-092-9}, title = {Zbornik u\v{c}eni\v{c}kih radova „Sigurno na \v{z}eljezni\v{c}ko‐cestovnom prijelazu“}, keyword = {sigurnost, \v{z}eljezni\v{c}ko-cestovni prijelaz}, publisher = {Fakultet prometnih znanosti Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Zagreb} }
@book{book, editor = {Bari\'{c}, D.}, year = {2017}, pages = {125}, keywords = {safety, level-crosssing}, isbn = {978-953-243-092-9}, title = {Proceedings of the student paper "Safely at the level crossing"}, keyword = {safety, level-crosssing}, publisher = {Fakultet prometnih znanosti Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font