Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1016273

KRITIČKO MIŠLJENJE KAO GLAVNI ZADATAK MEDIJSKOG ODGOJA I OBRAZOVANJA


Hercigonja, Zoran
KRITIČKO MIŠLJENJE KAO GLAVNI ZADATAK MEDIJSKOG ODGOJA I OBRAZOVANJA // Varaždinski učitelj-digitalni stručni časopis za odgoj i obrazovanje, 2 (2019), 2; 7-12 (domaća recenzija, članak, stručni)


CROSBI ID: 1016273 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
KRITIČKO MIŠLJENJE KAO GLAVNI ZADATAK MEDIJSKOG ODGOJA I OBRAZOVANJA
(CRITICAL OPINION AS A MAIN TASK OF MEDIA EDUCATION)

Autori
Hercigonja, Zoran

Izvornik
Varaždinski učitelj-digitalni stručni časopis za odgoj i obrazovanje (2623-7237) 2 (2019), 2; 7-12

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni

Ključne riječi
medij, kritičko promišljanje, samo-određenje, emancipacija, analiza
(media, critical thinking, self-determination, emancipation, analysis)

Sažetak
U svijetu krcatom gomilom informacija i medijskih sadržaja, alternativnih činjenica i „lažnih vijesti“, procjena istinitosti zahtijeva posebnu vještinu koja se razvija u sustavu obrazovanja čovjeka. Nedostajuća usmjerenost odgojno- obrazovnog sustava osposobljavanju pojedinca za sposobnost procjenjivanja istinitosti serviranih informacija kako bi bio sposoban zaštititi se od negativnih utjecaja i iskorištavanja od strane neoimperijalističke tržišne sile marketingom i marketinškim trikovima, postaje glavni problem u modernom svijetu. Medijsko dirigiranje i nametanje obrazaca potreba prema zakonu ponude i potražnje isključuje čovjeka iz konteksta samo- određujućeg bića koje je u stanju jasno formirati i izraziti vlastite potrebe i vlastita određenja. Zagušljivost „medijske diktature“ mlade ljude pretvara u pasivne potrošače bez mogućnosti razvoja osobnog filtera za kritičko probavljanje sadržaja. Rad se bavi prikazivanjem realnog stanja na medijskoj pozornici i promišljanju važnosti kritičkog mišljenja u svijetu medijskog imeprijalizma.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Profili:

Avatar Url Zoran Hercigonja (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada

Citiraj ovu publikaciju:

Hercigonja, Zoran
KRITIČKO MIŠLJENJE KAO GLAVNI ZADATAK MEDIJSKOG ODGOJA I OBRAZOVANJA // Varaždinski učitelj-digitalni stručni časopis za odgoj i obrazovanje, 2 (2019), 2; 7-12 (domaća recenzija, članak, stručni)
Hercigonja, Z. (2019) KRITIČKO MIŠLJENJE KAO GLAVNI ZADATAK MEDIJSKOG ODGOJA I OBRAZOVANJA. Varaždinski učitelj-digitalni stručni časopis za odgoj i obrazovanje, 2 (2), 7-12.
@article{article, author = {Hercigonja, Zoran}, year = {2019}, pages = {7-12}, keywords = {medij, kriti\v{c}ko promi\v{s}ljanje, samo-odre\djenje, emancipacija, analiza}, journal = {Vara\v{z}dinski u\v{c}itelj-digitalni stru\v{c}ni \v{c}asopis za odgoj i obrazovanje}, volume = {2}, number = {2}, issn = {2623-7237}, title = {KRITI\v{C}KO MI\v{S}LJENJE KAO GLAVNI ZADATAK MEDIJSKOG ODGOJA I OBRAZOVANJA}, keyword = {medij, kriti\v{c}ko promi\v{s}ljanje, samo-odre\djenje, emancipacija, analiza} }
@article{article, author = {Hercigonja, Zoran}, year = {2019}, pages = {7-12}, keywords = {media, critical thinking, self-determination, emancipation, analysis}, journal = {Vara\v{z}dinski u\v{c}itelj-digitalni stru\v{c}ni \v{c}asopis za odgoj i obrazovanje}, volume = {2}, number = {2}, issn = {2623-7237}, title = {CRITICAL OPINION AS A MAIN TASK OF MEDIA EDUCATION}, keyword = {media, critical thinking, self-determination, emancipation, analysis} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font