Pregled bibliografske jedinice broj: 1016087
FIGURA UTOPIJE U RANOJ POEZIJI VESNE PARUN
FIGURA UTOPIJE U RANOJ POEZIJI VESNE PARUN // Međunarodna naučna konferencija "Jezik, književnost, tehnologija"
Beograd, Srbija, 2017. str. 13-13 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1016087 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
FIGURA UTOPIJE U RANOJ POEZIJI VESNE PARUN
(FIGURE OF UTOPY IN EARLY POETRY OF VESNA PARUN)
Autori
Lemac, Tin
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Međunarodna naučna konferencija "Jezik, književnost, tehnologija"
/ - , 2017, 13-13
Skup
Međunarodna naučna konferencija "Jezik, književnost, tehnologija"
Mjesto i datum
Beograd, Srbija, 19.05.2017. - 20.05.2017
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
rana poezija Vesne Parun, figura Utopije, stilistika, semiotika, interpretacija
(early poetry of Vesna Parun, figure of Utopia, stylistics, semiotics, interpretation)
Sažetak
Rana poezija Vesne Parun obuhvaća prve dvije pjesničke zbirke, a to su Zore i vihori (1947) i Pjesme (1949). Prva navedena zbirka poetički se određuje kao utopijsko pribježište pred ratnom zbiljom što je rezultat semantičkog djelovanja mediteranskih pejzaža i infantilizacije kao diskurzivnog postupka (Cvjetko Milanja, Nikola Milićević). U drugoj zbirci pojavljuje se estradni subjekt političke lirike koji je rezultat ideološko-kritičke diskvalifikacije prve zbirke (Marin Franičević). Novija su istraživanja pokazala kako je u Zorama i vihorima utopijski stratum dvostruko realiziran. Prva već uočena varijanta pripada poetici arkadije (pojavne realizacije simboličkih pejzaža, simboličkih pejzaža s figurama Prolaznosti i Melankolije, evokacije zlatnog vremena), a druga je prisutna u političkom tekstu koji nastaje preuzimanjem kodne strukture revolucionarne lirike Narodnooslobodilačke borbe i njezinih futurističkih poetičkih predikcija koje se pojavljuju u tehnološkom inventaru predmetnog sloja (utopijske slike kao poslijeratne budućnosne projekcije i intertekstualne veze s lirikom NOB-a). U drugoj je zbirci prisutan intertekst revolucionarne i proleterske lirike, kao i subjektove subverzivne strategije usmjerene na potonja diskurzivna polja (Tin Lemac). Namjera ovog rada sastoji se od stilističkog istraživanja političke lirike obiju zbirki, njezine futurističke poetike i semiotičke razrade figure Utopije kao spleta diskurzivnih i izvanknjiževnih danosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija