Pregled bibliografske jedinice broj: 1016001
Hrvatsko lutkarstvo u razdoblju tranzicije i globalizacije
Hrvatsko lutkarstvo u razdoblju tranzicije i globalizacije // Krležini dani u Osijeku 2014., Kompleks obitelji i četvrt stoljeća tranzicije i globalizacije u hrvatskoj drami i kazalištu / Hećimović, Branko (ur.).
Zagreb : Osijek: Zavod za povijest hrvatske književnosti, kazališta i glazbe HAZU, Odsjek za povijest hrvatskog kazališta ; Hrvatsko narodno kazalište u Osijeku ; Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2015. str. 243-255 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1016001 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Hrvatsko lutkarstvo u razdoblju tranzicije i globalizacije
(Croatian Puppetry in the Period of Transition and Globalization)
Autori
Kroflin, Livija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Krležini dani u Osijeku 2014., Kompleks obitelji i četvrt stoljeća tranzicije i globalizacije u hrvatskoj drami i kazalištu
/ Hećimović, Branko - Zagreb : Osijek : Zavod za povijest hrvatske književnosti, kazališta i glazbe HAZU, Odsjek za povijest hrvatskog kazališta ; Hrvatsko narodno kazalište u Osijeku ; Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2015, 243-255
ISBN
978-953-347-057-3
Skup
Kompleks obitelji i četvrt stoljeća tranzicije i globalizacije u hrvatskoj drami i kazalištu
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 07.12.2014. - 09.12.2014
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
hrvatsko lutkarstvo ; tranzicija ; globalizacija
(Croatian puppetry ; transition ; globalization)
Sažetak
Tekst daje odgovore na pitanje kako su hrvatska lutkarska kazališta odgovarala na izazove tranzicije i globalizacije, procese koji su u hrvatskoj novijoj povijesti obilježeni još jednim snažnim pečatom – Domovinskim ratom. Pred sam početak rata i prvih ratnih godina nastaju posljednje velike hrvatske lutkarske predstave, izuzetno vrijedna ostvarenja Kazališta lutaka Zadar, koje se i ranije isticalo samosvojnom poetikom: Muka svete Margarite (1990.), Judita (1991.), Stjepan, posljednji kralj bosanski (1993.), predstave koje su anticipirale odnosno na metaforički način reflektirale zbivanja u ratom zahvaćenom Zadru i okolici. Tranzicijski prijelaz iz komandne privrede u tržišnu privredu donosi i promjene u ustroju i organizaciji rada lutkarskih kazališta, koja sve više ovise o vlastitim prihodima te se i više okreću manjim i jeftinijim produkcijama. Globalizacijski odgovor na nedostatak obučenih lutkarskih redatelja, dizajnera i tehnologa bio je (i jest) angažiranje gostujućih umjetnika iz inozemstva (Bugara, Slovaka, Rusa, Čeha, Poljaka), a ponekad i doslovna kopija već gotove predstave u domicilnom kazalištu stranoga umjetnika. Novoosnovani studij glume i lutkarstva na Umjetničkoj akademiji u Osijeku nastoji studente obučiti za postizanje visokih umjetničkih dometa ali i za konkurentnost na tržištu rada.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Znanost o umjetnosti