Pregled bibliografske jedinice broj: 1015998
Lutkar – umjetnik i pedagog
Lutkar – umjetnik i pedagog // Zbornik radova, 1. međunarodni znanstveni i umjetnički simpozij o pedagogiji u umjetnosti „Umjetnik kao pedagog pred izazovima suvremenog odgoja i obrazovanja“ / Jerković, Berislav ; Škojo, Tihana (ur.).
Osijek: Umjetnička akademija Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2016. str. 372-383 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
CROSBI ID: 1015998 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Lutkar – umjetnik i pedagog
(A Puppet Player – an Artist and a Pedagogue)
Autori
Kroflin, Livija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni
Izvornik
Zbornik radova, 1. međunarodni znanstveni i umjetnički simpozij o pedagogiji u umjetnosti „Umjetnik kao pedagog pred izazovima suvremenog odgoja i obrazovanja“
/ Jerković, Berislav ; Škojo, Tihana - Osijek : Umjetnička akademija Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2016, 372-383
ISBN
978-953-58055-5-7
Skup
Umjetnik kao pedagog pred izazovima suvremenog odgoja i obrazovanja
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 17.10.2014. - 18.10.2014
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
lutkar ; lutka ; primijenjeno lutkarstvo ; lutka u odgoju i obrazovanju ; hrvatski kao drugi i strani jezik
(puppeteer ; puppet ; applied puppetry ; puppet in education ; Croatian as a second or foreign language)
Sažetak
Za suvremenog glumca lutkara nije dovoljno da bude educiran samo za bavljenje svojom umjetnošću – lutkarstvom u okviru kazališta lutaka – nego i da bude osposobljen uključiti se u široko područje tzv. primijenjenog lutkarstva (applied puppetry). Na teorijskoj podlozi radova o kreativnosti u nastavi, s osobitim naglaskom na korištenju lutke u obrazovnom procesu, rad iznosi studiju slučaja: iskustvo poučavanja hrvatskoga kao drugog ili stranog jezika u Maloj ljetnoj školi hrvatskoga jezika i kulture u organizaciji Hrvatske matice iseljenika. Dokazuje se polazna hipoteza: da je upotreba lutke moćno sredstvo kojim se postiže snažna emocionalna povezanost s nastavnim sadržajem, veća motiviranost pa time i veća efikasnost u usvajanju poučavane građe. Lutka igra važnu ulogu kao motivator, eliminator inhibicija i integrirajući element za skupinu u kojoj se djeca međusobno slabo poznaju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Znanost o umjetnosti