Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1015996

Interaktivno supostojanje lutke i glumca u lutkarskoj predstavi


Kroflin, Livija
Interaktivno supostojanje lutke i glumca u lutkarskoj predstavi // Krležini dani u Osijeku 2013., Supostojanja i suprotstavljanja u hrvatskoj drami i kazalištu / Hećimović, Branko (ur.).
Zagreb : Osijek: Zavod za povijest hrvatske književnosti, kazališta i glazbe HAZU, Odsjek za povijest hrvatskog kazališta ; Hrvatsko narodno kazalište u Osijeku ; Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2014. str. 318-329 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 1015996 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Interaktivno supostojanje lutke i glumca u lutkarskoj predstavi
(Interactive Co-existence of a Puppet and an Actor in a Puppet Show)

Autori
Kroflin, Livija

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Krležini dani u Osijeku 2013., Supostojanja i suprotstavljanja u hrvatskoj drami i kazalištu / Hećimović, Branko - Zagreb : Osijek : Zavod za povijest hrvatske književnosti, kazališta i glazbe HAZU, Odsjek za povijest hrvatskog kazališta ; Hrvatsko narodno kazalište u Osijeku ; Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2014, 318-329

ISBN
978-953-347-012-2

Skup
Supostojanja i suprotstavljanja u hrvatskoj drami i kazalištu

Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 09.12.2013. - 11.12.2013

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
kazalište lutaka ; živi glumac i lutka ; Zlatko Bourek ; Umjetnička akademija u Osijeku
(puppet theatre ; live actor and a puppet ; Zlatko Bourek ; Academy of Arts in Osijek)

Sažetak
Lutka je stoljećima bila tek zamjena za glumca, a lutkarsko kazalište tek umanjena kopija velikog, ozbiljnog, dramskog ili opernog kazališta. Paralelno su postojale žive predstave i lutkarske predstave. U drugoj polovici 20. stoljeća (u Hrvatskoj uglavnom od 1960-ih godina) na scenu lutkarskoga kazališta uvodi se živi čovjek te izražajne mogućnosti takvoga kazališta vrtoglavo rastu. Uvođenjem živoga glumca na lutkarsku scenu nastaje nova kvaliteta koja je mnogo više od pukog zbroja izražajnih sredstava jednoga i drugoga (glumca i lutke). Čovjek vidljiv na sceni u lutkarskoj predstavi može biti: samo glumac (bez lutke ; od početka do kraja igra svoju ulogu i ne izlazi iz nje, dok lutke igraju svoju ulogu, također ne izlazeći iz nje) ; samo animator (ne ulazi ni u kakve odnose s lutkom) ; sudionik brojnih kombinacija: animator može komunicirati s lutkom koju animira, i to kao animator ili kao dvojnik istoga lika ili obraćajući se publici kao pripovjedač i/ili komentator ; također može komunicirati s drugom lutkom, drugim animatorom, drugim glumcem ; lutka i čovjek zajedno mogu činiti jedan lik ; dio tijela čovjeka i djelomično izrađena lutka mogu zajedno fizički graditi „lutku“ – lik. Mogućnosti su nebrojene. Hrvatsko ih je (lutkarsko) kazalište iskoristilo tek manjim dijelom, a dobar je primjer Bourekov Hamlet. Ispiti studenata glume i lutkarstva na Umjetničkoj akademiji u Osijeku daju mnoštvo primjera dobre, točne, duhovite i smislene suigre čovjeka i lutke.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Znanost o umjetnosti



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Umjetnička akademija, Osijek

Profili:

Avatar Url Livija Kroflin (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Kroflin, Livija
Interaktivno supostojanje lutke i glumca u lutkarskoj predstavi // Krležini dani u Osijeku 2013., Supostojanja i suprotstavljanja u hrvatskoj drami i kazalištu / Hećimović, Branko (ur.).
Zagreb : Osijek: Zavod za povijest hrvatske književnosti, kazališta i glazbe HAZU, Odsjek za povijest hrvatskog kazališta ; Hrvatsko narodno kazalište u Osijeku ; Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2014. str. 318-329 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Kroflin, L. (2014) Interaktivno supostojanje lutke i glumca u lutkarskoj predstavi. U: Hećimović, B. (ur.)Krležini dani u Osijeku 2013., Supostojanja i suprotstavljanja u hrvatskoj drami i kazalištu.
@article{article, author = {Kroflin, Livija}, editor = {He\'{c}imovi\'{c}, B.}, year = {2014}, pages = {318-329}, keywords = {kazali\v{s}te lutaka, \v{z}ivi glumac i lutka, Zlatko Bourek, Umjetni\v{c}ka akademija u Osijeku}, isbn = {978-953-347-012-2}, title = {Interaktivno supostojanje lutke i glumca u lutkarskoj predstavi}, keyword = {kazali\v{s}te lutaka, \v{z}ivi glumac i lutka, Zlatko Bourek, Umjetni\v{c}ka akademija u Osijeku}, publisher = {Zavod za povijest hrvatske knji\v{z}evnosti, kazali\v{s}ta i glazbe HAZU, Odsjek za povijest hrvatskog kazali\v{s}ta ; Hrvatsko narodno kazali\v{s}te u Osijeku ; Filozofski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }
@article{article, author = {Kroflin, Livija}, editor = {He\'{c}imovi\'{c}, B.}, year = {2014}, pages = {318-329}, keywords = {puppet theatre, live actor and a puppet, Zlatko Bourek, Academy of Arts in Osijek}, isbn = {978-953-347-012-2}, title = {Interactive Co-existence of a Puppet and an Actor in a Puppet Show}, keyword = {puppet theatre, live actor and a puppet, Zlatko Bourek, Academy of Arts in Osijek}, publisher = {Zavod za povijest hrvatske knji\v{z}evnosti, kazali\v{s}ta i glazbe HAZU, Odsjek za povijest hrvatskog kazali\v{s}ta ; Hrvatsko narodno kazali\v{s}te u Osijeku ; Filozofski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font