Pregled bibliografske jedinice broj: 101599
Evaluacija psihoedukativnog pristupa u jačanju mentalnog zdravlja djece u zajednicama povratka
Evaluacija psihoedukativnog pristupa u jačanju mentalnog zdravlja djece u zajednicama povratka // Prevencija poremećaja u ponašanju djece i mladih u lokalnoj zajednici / Janković, Josip ; Bašić, Josipa (ur.).
Zagreb: Povjerenstvo Vlade Republike Hrvatske za prevenciju poremećaja u ponašanju djece i mladeži i zaštitu djece s poremećajima u ponašanju, 2001. str. 149-166
CROSBI ID: 101599 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Evaluacija psihoedukativnog pristupa u jačanju mentalnog zdravlja djece u zajednicama povratka
(Evaluation of outcomes of the psychoeducative approach in reinforcement of the mental health of the children in communities of returnees)
Autori
Ajduković, Marina ; Družić, Olja ; Muslić, Ljiljana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Prevencija poremećaja u ponašanju djece i mladih u lokalnoj zajednici
Urednik/ci
Janković, Josip ; Bašić, Josipa
Izdavač
Povjerenstvo Vlade Republike Hrvatske za prevenciju poremećaja u ponašanju djece i mladeži i zaštitu djece s poremećajima u ponašanju
Grad
Zagreb
Godina
2001
Raspon stranica
149-166
ISBN
953-6430-20-7
Ključne riječi
psihoedukativni pristup, evaluacija ishoda, djeca, zajednice povratka
(psychoeducative approach, evaluation of outcomes, children, communities of returnees)
Sažetak
U ovom radu je prikazana evaluacija ishoda u primjeni psihoedukativnog pristupa u kao oblika zaštite i prevencije poremećaja kao što su depresivnost i posttraumatske stresene reakcije. Primjena psihoedukativnog prisupa bila je jedna od aktivnosti koje su se provodile u u okviru projekta Društva za psihološku pomoć uz podršku UNICEF-a i Ministarstva rada i socijalne skrbi, pod nazivom "Psihosocijalna pomoć za djecu i obitelji u zajednicama povratka". Projekt je realiziran u najvećim dijelom u Hrvatskoj Kostajnici. Procjena potreba u osnovnoj školi u Hrvatskoj Kostajnici obuhvatila je 382 učenika od trećeg do osmog razreda, a njih 98 je procijenjeno vrlo rizičnim glede mentalnog zdravlja (imali su vrlo izražene depresivne i posttraumatske stresne reakcije), te su uključeni u psihoedukativne radionice. Teme koje su se obrađivale na psihoedukativnim radionicama bile su usmjerene na (1) proširivanje strategija suočavanja s teškim životnim situacijama, (2) poboljšavanje komunikacije, (3) stvaranje pozitivne slike o sebi, (4) tremu i svladavanje treme, (5) odnose među spolovima, (6) prevenciju samoubojstva u mladenaštvu, (7) dječja prava u skladu s Konvencijom o pravima djeteta.Ovaj program imao je značajan praktični, ali i teorijsko-spoznajni značaj. Stečeni su dragocjeni podaci i iskustva o mogućnostimapsihoedukativnog pristupa u preventivnom radu usmjerenom na jačanje unutarnjih snaga u djece i mladih. Rezultati evaluacijskog dijela projekta pokazali su svu složenost života djece i mladih u zajednicama povratka. Naime, evaluacija ishoda je pokazala da je kod one djece koja nisu sudjelovala u programu došlo do pogoršanja pokazatelja mentalnog zdravlja (depresivnih i posttraumatkih reakcija), dok je kod djece uključene u psihoedukativni program preveniran daljnji porast navedenih reakcija.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Socijalne djelatnosti